Markkinointiviestintäsuunnitelma : Case: Kelloliike T. Soikkeli
Tallgren, Heini; Rönkkö, Ninna (2010)
Tallgren, Heini
Rönkkö, Ninna
Laurea-ammattikorkeakoulu
2010
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010052810850
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010052810850
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on markkinointiviestintäsuunnitelman laatiminen Kelloliike T. Soikkelille. Kelloliike T. Soikkeli on Keravalla toimiva kellojen ja korujen vähittäismyyntiä harjoittava yritys. Kelloliike T. Soikkeli on pieni perheyritys, jolle ei ole aikaisemmin laadittu markkinointiviestintäsuunnitelmaa, minkä takia projektin tulokset tuovat suurta hyötyä kohdeyritykselle. Projektin tarkoituksena on kartoittaa yrityksen markkinointiviestinnän nykytilanne ja sen pohjalta kehittää yrityksen markkinointiviestintä keinoja. Tarkoituksena on myös löytää kustannustehokkaita markkinointiviestintäkeinoja, joiden toteuttaminen pienellä budjetilla on mahdollista. Projektin tuloksena syntyy markkinointiviestintäsuunnitelma, jota Kelloliike T. Soikkeli voi hyödyntää markkinoinnissaan. Projektin läpivienti ajoittuu tammikuun 2010 ja huhtikuun 2010 välille.
Projektin teoria pohjautuu markkinointiviestintään liittyviin keskeisiin käsitteisiin. Keskeiset käsitteet, joihin opinnäytetyössä keskitymme, ovat markkinointiviestintä, markkinointi, segmentointi, imago ja mainonta. Käsitteet tukevat omaa pohdintaamme Kelloliike T. Soikkelin markkinointiviestintäkeinojen määrittelyssä.
Kelloliike T. Soikkelin pääasiallisia markkinointi keinoja ovat lehtimainonta, Kuvastot, Internet, ja toimipaikkamainonta. Markkinointiviestintäsuunnitelmassamme tuomme esille kehitysehdotuksia, joita Kelloliike T. Soikkeli voi käyttää vuotuisessa markkinointiviestinnässään.
Projekti oli onnistunut. Tulokset, joita lähdimme projektilla tavoittelemaan, onnistuivat tyydyttämään kohdeyrityksen asettamia tavoitteita. Lopputuloksena valmistui markkinointiviestintäsuunnitelma, joissa on esitelty mahdollisia keinoja, joilla Kelloliike T. Soikkeli voi kehittää markkinointiviestintäänsä. Suunnitelma on yleisluontoinen katsaus Kelloliike T. Soikkelin käytössä oleviin markkinointiviestintäkeinoihin.
Projektin teoria pohjautuu markkinointiviestintään liittyviin keskeisiin käsitteisiin. Keskeiset käsitteet, joihin opinnäytetyössä keskitymme, ovat markkinointiviestintä, markkinointi, segmentointi, imago ja mainonta. Käsitteet tukevat omaa pohdintaamme Kelloliike T. Soikkelin markkinointiviestintäkeinojen määrittelyssä.
Kelloliike T. Soikkelin pääasiallisia markkinointi keinoja ovat lehtimainonta, Kuvastot, Internet, ja toimipaikkamainonta. Markkinointiviestintäsuunnitelmassamme tuomme esille kehitysehdotuksia, joita Kelloliike T. Soikkeli voi käyttää vuotuisessa markkinointiviestinnässään.
Projekti oli onnistunut. Tulokset, joita lähdimme projektilla tavoittelemaan, onnistuivat tyydyttämään kohdeyrityksen asettamia tavoitteita. Lopputuloksena valmistui markkinointiviestintäsuunnitelma, joissa on esitelty mahdollisia keinoja, joilla Kelloliike T. Soikkeli voi kehittää markkinointiviestintäänsä. Suunnitelma on yleisluontoinen katsaus Kelloliike T. Soikkelin käytössä oleviin markkinointiviestintäkeinoihin.