WEB-KAMPANJASIVUSTON SUUNNITTELU JA TOTEUTUS
Huttunen, Herkko (2010)
Huttunen, Herkko
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010052110147
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010052110147
Tiivistelmä
Web-kampanjasivustot ovat hyvin yleisiä markkinoinnin apuvälineitä ja ne ovat yksi osa suuremmissa kampanjoissa, joihin voi liittyä tv-, ulko- ja lehtimainontaa. Normaalien kampanjasivustojen ongelma on se, että ne ovat tilaajalle melko kallis sijoitus kampanjasivuston elinkaareen nähden. Sivuston lyhyestä elinkaaresta johtuen hakukoneoptimointi on myös hankala toteuttaa.
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, millaisia kampanjasivustoja tällä hetkellä on ja millainen suunnittelu- ja toimintamalli soveltuu Trimedia Oy:n kampanja- ja tuotesivustoille, joissa sivuston elinkaarta on jatkettu ja hakukoneoptimointi paremmin huomioitu.
Työssä tutkittiin, mitä tulee ottaa huomioon kampanjasivustoa suunniteltaessa ja tutustuttiin verkossa toteutettuihin Web-kampanjoihin, niin viihde-, tuote- kuin rekrytointikampanjoihin. Työssä tutkittiin, mihin eri käyttötarkoituksiin web-kampanjat soveltuvat ja kuinka kampanjankohde vaikuttaa sivuston suunnitteluun ja toteutukseen. Työssä toteutettiin Trimedian uuden tuotteen kampanjasivusto ja työssä pohdittiin toteutuksen kannalta tärkeitä asioita.
Tuloksena opinnäytetyöstä tuli sivustojen suunnittelua edistävä toimintamalli ja uuden tuotteen myyntiä edistävä kampanjasivusto. Molemmat tulokset tulevat edistämään Trimedian kampanjasivustojen tekoprosessin tehokkuutta ja myyntiä.
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, millaisia kampanjasivustoja tällä hetkellä on ja millainen suunnittelu- ja toimintamalli soveltuu Trimedia Oy:n kampanja- ja tuotesivustoille, joissa sivuston elinkaarta on jatkettu ja hakukoneoptimointi paremmin huomioitu.
Työssä tutkittiin, mitä tulee ottaa huomioon kampanjasivustoa suunniteltaessa ja tutustuttiin verkossa toteutettuihin Web-kampanjoihin, niin viihde-, tuote- kuin rekrytointikampanjoihin. Työssä tutkittiin, mihin eri käyttötarkoituksiin web-kampanjat soveltuvat ja kuinka kampanjankohde vaikuttaa sivuston suunnitteluun ja toteutukseen. Työssä toteutettiin Trimedian uuden tuotteen kampanjasivusto ja työssä pohdittiin toteutuksen kannalta tärkeitä asioita.
Tuloksena opinnäytetyöstä tuli sivustojen suunnittelua edistävä toimintamalli ja uuden tuotteen myyntiä edistävä kampanjasivusto. Molemmat tulokset tulevat edistämään Trimedian kampanjasivustojen tekoprosessin tehokkuutta ja myyntiä.