Myötätuulen markkinoinnin kehittäminen
Kaikkonen, Anu (2010)
Kaikkonen, Anu
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005189670
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005189670
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tehtävänä oli tuottaa Kajaanin ammattikorkeakoulun oppimisympäristö Myötätuulelle
markkinoinnin ohjeistus. Ohjeistuksen tavoitteena oli selkeyttää organisaation markkinointia antamalla sille selkeät suuntaviivat. Ohjeistus sisältää hyödyllistä tietoa Myötätuulen markkinoinnista harjoitteluun tuleville uusille opiskelijoille.
Markkinoinnin ohjeistus sisältää Myötätuulen markkinointisuunnitelman ja palvelun tuotteistamisen.
Markkinointisuunnitelman pääpaino oli strategisessa suunnittelussa. Tavoitteena oli erityisesti etsiä toiminnan menestystekijöitä. Suunnitelmassa tuotiin esiin ne keinot, joilla organisaatio voi markkinoida palveluitaan.
Tuotteistuksessa tehtiin Myötätuulen ohjatulle kuntosaliharjoittelulle sisäinen tuotekuvaus. Sen avulla palvelua saatiin selkeytettyä ja kuvaus antoi tarvittavat tiedot palvelun markkinointiin. Sisäinen tuotekuvaus on myös oivallinen tapa kertoa palvelusta uudelle, harjoitteluun tulevalle opiskelijalle.
Markkinoinnin ohjeistus on kokonaisuus, jossa Myötätuulen markkinoinnin perusperiaatteet on tuotu selkeästi esille. Opiskelijoiden on hyvä tietää markkinoinnin suuntaviivat, jotta Myötätuulen toiminta ja markkinointi olisivat yhtenäisiä.
Jatkossa Myötätuulen markkinointia voidaan suunnitella tuotetun markkinointisuunnitelman pohjalta tarkemmin. Tuotteistamisen kohteena oli yksi Myötätuulen palveluista, mutta sisäinen tuotekuvaus olisi hyvä tuottaa myös muille palveluille.
markkinoinnin ohjeistus. Ohjeistuksen tavoitteena oli selkeyttää organisaation markkinointia antamalla sille selkeät suuntaviivat. Ohjeistus sisältää hyödyllistä tietoa Myötätuulen markkinoinnista harjoitteluun tuleville uusille opiskelijoille.
Markkinoinnin ohjeistus sisältää Myötätuulen markkinointisuunnitelman ja palvelun tuotteistamisen.
Markkinointisuunnitelman pääpaino oli strategisessa suunnittelussa. Tavoitteena oli erityisesti etsiä toiminnan menestystekijöitä. Suunnitelmassa tuotiin esiin ne keinot, joilla organisaatio voi markkinoida palveluitaan.
Tuotteistuksessa tehtiin Myötätuulen ohjatulle kuntosaliharjoittelulle sisäinen tuotekuvaus. Sen avulla palvelua saatiin selkeytettyä ja kuvaus antoi tarvittavat tiedot palvelun markkinointiin. Sisäinen tuotekuvaus on myös oivallinen tapa kertoa palvelusta uudelle, harjoitteluun tulevalle opiskelijalle.
Markkinoinnin ohjeistus on kokonaisuus, jossa Myötätuulen markkinoinnin perusperiaatteet on tuotu selkeästi esille. Opiskelijoiden on hyvä tietää markkinoinnin suuntaviivat, jotta Myötätuulen toiminta ja markkinointi olisivat yhtenäisiä.
Jatkossa Myötätuulen markkinointia voidaan suunnitella tuotetun markkinointisuunnitelman pohjalta tarkemmin. Tuotteistamisen kohteena oli yksi Myötätuulen palveluista, mutta sisäinen tuotekuvaus olisi hyvä tuottaa myös muille palveluille.