MYYNTI- JA MESSUTELINEIDEN SUUNNITTELU HUOPAKORUILLE
Salonsaari, Hilkka (2010)
Salonsaari, Hilkka
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005149297
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005149297
Tiivistelmä
Yksilöllinen myyntiteline toimii yrityksen kasvoina tuotteiden jälleenmyyntipaikoissa.
Se on tärkeä osa yrityksen markkinointia; hyvä esillepano vaikuttaa myyntiin ja luo tuotteille brändätyn ilmeen. Opinnäytetyössä suunnitellaan myynti- ja messutelineet Design Sirkunin huopakoruille. Design Sirkun on Sirkku Niemen yhden naisen käsityöläisyritys.
Tavoitteena on suunnitella ja valmistaa protomalli myyntitelineestä, jonka pohjalta suunnitella messuesittelyyn sopiva versio. Lähtökohtina suunnitteluun ovat erottuvuus, yksinkertaisuus ja helppokäyttöisyys. Telineestä halutaan
kompakti kokonaisuus, joka on helppo lähettää jälleenmyyjille ja koota paikan päällä. Telineen tulee toimia eri jälleemyyjillä myynnissä olevasta koruvalikoimasta
riippumatta. Suunnittelussa otetaan huomioon toimeksiantajan lisäksi jälleenmyyjien tarpeet ja korujen ostajat.
Olemassa olevia telineitä ja pientuotteiden esillepanoa tutkitaan valokuvaamalla myymälöissä ja messuilla sekä Internetistä löydetyn materiaalin avulla.
Työssä on tutkittu markkinointia sekä messu – ja myymäläsuunnittelua. Lisäksi tutkitaan asiakkaan ja jälleenmyyjien tarpeita ja ajatuksia tuotteiden esillepanosta
haastattelujen avulla.
Tutkimus tukee suunnitteluprosessia. Teline on tyylikäs, kompakti, yksinkertainen, helppokäyttöinen ja erottuva ja näin vastaa asetettuja tavoitteita. Messuteline
on muotokieleltään samaa tuoteperhettä myyntitelineen kanssa.
Se on tärkeä osa yrityksen markkinointia; hyvä esillepano vaikuttaa myyntiin ja luo tuotteille brändätyn ilmeen. Opinnäytetyössä suunnitellaan myynti- ja messutelineet Design Sirkunin huopakoruille. Design Sirkun on Sirkku Niemen yhden naisen käsityöläisyritys.
Tavoitteena on suunnitella ja valmistaa protomalli myyntitelineestä, jonka pohjalta suunnitella messuesittelyyn sopiva versio. Lähtökohtina suunnitteluun ovat erottuvuus, yksinkertaisuus ja helppokäyttöisyys. Telineestä halutaan
kompakti kokonaisuus, joka on helppo lähettää jälleenmyyjille ja koota paikan päällä. Telineen tulee toimia eri jälleemyyjillä myynnissä olevasta koruvalikoimasta
riippumatta. Suunnittelussa otetaan huomioon toimeksiantajan lisäksi jälleenmyyjien tarpeet ja korujen ostajat.
Olemassa olevia telineitä ja pientuotteiden esillepanoa tutkitaan valokuvaamalla myymälöissä ja messuilla sekä Internetistä löydetyn materiaalin avulla.
Työssä on tutkittu markkinointia sekä messu – ja myymäläsuunnittelua. Lisäksi tutkitaan asiakkaan ja jälleenmyyjien tarpeita ja ajatuksia tuotteiden esillepanosta
haastattelujen avulla.
Tutkimus tukee suunnitteluprosessia. Teline on tyylikäs, kompakti, yksinkertainen, helppokäyttöinen ja erottuva ja näin vastaa asetettuja tavoitteita. Messuteline
on muotokieleltään samaa tuoteperhettä myyntitelineen kanssa.