Saimaprint sähköiseen liiketoimintaan Elisa Markkina-avaimella
Taimisto, Viljami (2010)
Taimisto, Viljami
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005128982
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005128982
Tiivistelmä
Painotalo Saimaprintin yrittäjä Asko Verho etsi sähköistä työkalua yrityksensä sähköisen liiketoiminnan ja kanssakäymisen toteuttamiseen. Hyvänä vaihtoehtona esiin nousi Elisa Oyj:n palvelu Markkina-avain toteutuksen kera. Yrittäjä valitsi tämän vaihtoehdon. Toteuttajana toimi opinnäytetyöntekijä, joka on myös Elisa Oyj:n työntekijä.
Tavoite oli laajentaa Saimaprintin perinteinen kivijalkatoiminta käsittämään myös sähköinen liiketoiminta ja kanssakäyminen. Tavoitteena oli myös, että samalla yritys saa työkalut, joilla toteutus ja tuotos opitaan tekemään ja päivittämään itse. Tämän ke-hityksen myötä yrityksen toiminta-aluetta olisi mahdollista kasvattaa.
Työkaluksi oli valittu Elisan palvelu, Markkina-avain. Työssä pyritään kertomaan palvelun kehityksestä. Palvelu on kehittynyt projektin toteutuksen aikana, joten työssä tuodaan esille molemmat käytetyt työkalut, Markkina-avain Composer ja Elisa Markkina-avain.
Saimaprint sai toimintaansa sähköisen liiketoiminnan ja kanssakäymisen mahdollistavan työkalun. Verkkokaupan kehitys on varmasti jatkuvaa. Tämän yritys voi nyt tehdä itse, joten yksi tärkeimmistä tavoitteista saavutettiin.
Tavoite oli laajentaa Saimaprintin perinteinen kivijalkatoiminta käsittämään myös sähköinen liiketoiminta ja kanssakäyminen. Tavoitteena oli myös, että samalla yritys saa työkalut, joilla toteutus ja tuotos opitaan tekemään ja päivittämään itse. Tämän ke-hityksen myötä yrityksen toiminta-aluetta olisi mahdollista kasvattaa.
Työkaluksi oli valittu Elisan palvelu, Markkina-avain. Työssä pyritään kertomaan palvelun kehityksestä. Palvelu on kehittynyt projektin toteutuksen aikana, joten työssä tuodaan esille molemmat käytetyt työkalut, Markkina-avain Composer ja Elisa Markkina-avain.
Saimaprint sai toimintaansa sähköisen liiketoiminnan ja kanssakäymisen mahdollistavan työkalun. Verkkokaupan kehitys on varmasti jatkuvaa. Tämän yritys voi nyt tehdä itse, joten yksi tärkeimmistä tavoitteista saavutettiin.