Kyselytutkimus Internetin yhteisöpalveluista opiskelijoiden keskuudessa.
Rantala, Jyri (2010)
Rantala, Jyri
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005108691
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005108691
Tiivistelmä
Internetin yleistyttyä ja laajennettua on Internet-palveluiden kasvu ollut huimaa. Uusia sivustoja aukeaa lähes päivittäin, mutta harva pystyy niinkin isoihin kävijä-määriin kuin Facebook, MySpace, YouTube tai Twitter, joiden suosiolle ei näy laantumista. Palveluista kuten Facebook ja Twitter on tullut jopa suositumpia kuin sähköposteista. Myös mainostajat ovat löytäneet isot yhteisöpalvelut, suuret käyt-täjämäärät tuovat enemmän kävijöitä mainossivuille.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia ja vertailla eri yhteisöpalveluiden tarjontaa ja niiden käyttöä Seinäjoen alueen opiskelijoiden keskuudessa. Tutki-muksessa käytettiin apuna kyselylomaketta, jonka avulla saatiin tietoa opiskelijoi-den yhteisöpalveluiden käytöstä, vastauksia saatiin 106.
Vastaajia saatiin monesta eri ikäryhmästä sekä molemmilta sukupuolilta. Suurin osa vastaajista oli kuitenkin naisia. Vastaajista suurin osa tuntee isoimmat yhteisöpalvelut kuten Facebook (32,04 %) ja Youtube (32,36 %). Myspacen tunsi 20,71 % ja Twitterin vain 14,56 % vain 0,32 % vastasi, että ei tunne mitään kyselyn yhteisöpalveluita.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia ja vertailla eri yhteisöpalveluiden tarjontaa ja niiden käyttöä Seinäjoen alueen opiskelijoiden keskuudessa. Tutki-muksessa käytettiin apuna kyselylomaketta, jonka avulla saatiin tietoa opiskelijoi-den yhteisöpalveluiden käytöstä, vastauksia saatiin 106.
Vastaajia saatiin monesta eri ikäryhmästä sekä molemmilta sukupuolilta. Suurin osa vastaajista oli kuitenkin naisia. Vastaajista suurin osa tuntee isoimmat yhteisöpalvelut kuten Facebook (32,04 %) ja Youtube (32,36 %). Myspacen tunsi 20,71 % ja Twitterin vain 14,56 % vain 0,32 % vastasi, että ei tunne mitään kyselyn yhteisöpalveluita.