Suhdemarkkinoinnin kehittämissuunnitelma : case: Timantti-Eerola Oy
Eerola, Kaisa (2010)
Eerola, Kaisa
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005108599
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005108599
Tiivistelmä
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, kuinka hyvin Timantti-Eerola Oy:n tarjoamien palvelujen laatu on vastannut asiakkaiden odotuksia. Tutkimuksella pyrittiin selvittämään, miten yrityksen tulisi kehittää toimintojaan palvelun laadun parantamiseksi kokonaisvaltaisesti. Tekijän tavoitteena oli pyrkiä tarjoamaan yritykselle kehittämisehdotuksia palvelun laadun parantamiseksi ja laatia yritykselle suhdemarkkinoinnin kehittämissuunnitelma.
Tutkimus toteutettiin käyttämällä hyväksi kvalitatiivista tutkimustapaa. Syvähaastattelu suoritettiin yrityksen suurimmille asiakkaille sekä yrityksen johdolle. Tutkimuksessa käytettiin kysymyslomaketta, jossa oli 15 kysymystä. Kysymyslomake toimi syvähaastattelun runkona.
Tulokset paljastivat, että asiakkaat ovat olleet varsin tyytyväisiä Timantti- Eerolan tarjoamien palvelujen laatuun. Eniten parannuksia kaivattiin tiedottamiseen ja tarjousten selkeyteen ja täsmällisyyteen. Tyytyväisimpiä asiakkaat olivat olleet henkilöstön tavoitettavuuteen ja aikatauluissa joustamiseen.
Tutkimus toteutettiin käyttämällä hyväksi kvalitatiivista tutkimustapaa. Syvähaastattelu suoritettiin yrityksen suurimmille asiakkaille sekä yrityksen johdolle. Tutkimuksessa käytettiin kysymyslomaketta, jossa oli 15 kysymystä. Kysymyslomake toimi syvähaastattelun runkona.
Tulokset paljastivat, että asiakkaat ovat olleet varsin tyytyväisiä Timantti- Eerolan tarjoamien palvelujen laatuun. Eniten parannuksia kaivattiin tiedottamiseen ja tarjousten selkeyteen ja täsmällisyyteen. Tyytyväisimpiä asiakkaat olivat olleet henkilöstön tavoitettavuuteen ja aikatauluissa joustamiseen.