Opetusravintola Kokkolinnan markkinointi Kokkolan asuntomessuilla 2011
Roukala, Leena (2010)
Roukala, Leena
Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005027394
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005027394
Tiivistelmä
Osuuskunta Suomen Asuntomessut järjestävät yhteistyössä Kokkolan kaupungin kanssa asuntomessut Kokkolassa kesällä 2011. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää Keski-Pohjanmaan Koulutusyhtymän ja Kokkolan ammattiopiston omistaman opetusravintola Kokkolinnan ruokapalveluiden markkinointia asuntomessuilla. Kohderyhmänä ovat asuntomessuorganisaatio, näytteilleasettajat ja tavarantoimittajat edellä mainituilla asuntomessuilla.
Tutkimusmenetelmäksi valittiin kvalitatiivinen tutkimusmenetelmä. Haastattelutyyppinä käytettiin teemahaastattelua. Tutkimusta varten suunniteltiin kysymyslomakkeet ja tutkimus toteutettiin puhelinhaastatteluina.
Työn alussa on tietoa Kokkolinnan historiasta, opetusravintola Kokkolinnasta, Osuuskunta Suomen asuntomessuista sekä Kokkolan kaupungin asuntomessujärjestelyistä.
Työn teoriaosuudessa käsiteltiin markkinoinnin teoriaa ja markkinointitutkimusta. Tutkimustulokset analysoitiin ja tuloksena oli, että markkinointisuunnitelma asuntomessuilla kannattaa tehdä. Kokkolan ammattiopiston ja opetusravintolan johdolle annettiin ehdotuksia markkinointisuunnitelman tekemiseen.
Tutkimusmenetelmäksi valittiin kvalitatiivinen tutkimusmenetelmä. Haastattelutyyppinä käytettiin teemahaastattelua. Tutkimusta varten suunniteltiin kysymyslomakkeet ja tutkimus toteutettiin puhelinhaastatteluina.
Työn alussa on tietoa Kokkolinnan historiasta, opetusravintola Kokkolinnasta, Osuuskunta Suomen asuntomessuista sekä Kokkolan kaupungin asuntomessujärjestelyistä.
Työn teoriaosuudessa käsiteltiin markkinoinnin teoriaa ja markkinointitutkimusta. Tutkimustulokset analysoitiin ja tuloksena oli, että markkinointisuunnitelma asuntomessuilla kannattaa tehdä. Kokkolan ammattiopiston ja opetusravintolan johdolle annettiin ehdotuksia markkinointisuunnitelman tekemiseen.