Korjaamon tuottavuuden parantaminen
Leino, Ossi (2010)
Leino, Ossi
Tampereen ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201004297286
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201004297286
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoitus oli käsitellä henkilöautokorjaamon tuottavuuden parantamista motivaation parantamisen ja huollon ydinprosessin kehittämisen avulla. Kehitysideat ja ongelmat on käyty läpi keskusteluissa ME Auto Tampereen henkilökunnan kanssa ja tulokset räätälöity erityisesti ME Auton tarpeiden mukaan. Lähtökohtana oli selvittää ongelmakohdat ydinprosessissa ja etsiä niihin ratkaisuja tutustumalla muiden yritysten toimintamalleihin ja mahdollisuuksien mukaan soveltaa muilta aloilta ideoita autokorjaamon ydinprosessiin.
Autoala kehittyy koko ajan, ja alalle tulee uutta teknologiaa jatkuvasti. Yritykselle on suuri vaikea, mutta mielenkiintoinen tehtävä vastata kilpailun, uuden teknologian, asiakkaiden odotusten ja henkilöstön hyvinvoinnin asettamiin haasteisiin. Opinnäytetyö toi uusia ajatuksia ja parannusideoita ydinprosessien kehittämiseen ja tiivisti samaan pakettiin myös jo ennestään tiedossa olleita epäkohtia. Työn tuloksia on mahdollista käyttää myös ME Auton muiden toimipisteiden toiminnan kehittämiseen niiltä osin, kuin ongelmakohdat ovat yhteisiä.
Autoala kehittyy koko ajan, ja alalle tulee uutta teknologiaa jatkuvasti. Yritykselle on suuri vaikea, mutta mielenkiintoinen tehtävä vastata kilpailun, uuden teknologian, asiakkaiden odotusten ja henkilöstön hyvinvoinnin asettamiin haasteisiin. Opinnäytetyö toi uusia ajatuksia ja parannusideoita ydinprosessien kehittämiseen ja tiivisti samaan pakettiin myös jo ennestään tiedossa olleita epäkohtia. Työn tuloksia on mahdollista käyttää myös ME Auton muiden toimipisteiden toiminnan kehittämiseen niiltä osin, kuin ongelmakohdat ovat yhteisiä.