Aikuiskoulutuksen mainonta : Case Vaasan ammattikorkeakoulu
Huhmarsalo, Ulla (2010)
Huhmarsalo, Ulla
Vaasan ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201004287174
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201004287174
Tiivistelmä
Mainonnan ja sen kanavien avulla voidaan pyrkiä kiinnittämään valitun segmentin huomio ja markkinoida tuotteita ja palveluita. Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli selvittää, mitkä Vaasan ammattikorkeakoulun koulutustarjonnasta tiedottavat mainonnan keinot ovat tavoittaneet aikuiskoulutuksessa opiskelevat opiskelijat. Tutkimuksen tarkoituksena on myös selvittää, mitkä käytetyistä mainonnan keinoista ovat vaikuttaneet opiskelijan päätökseen hakeutua opiskelemaan Vaasan ammattikorkeakouluun. Lisäksi tutkimuksen avulla pyritään selvittämään, millaista tietoa opiskelijat markkinoinnilta toivoisivat. Kyselyä laatiessani olen keskittynyt selvittämään vain Vaasan ammattikorkeakoulun markkinoinnissa käytettyjen mainontakeinojen tavoittavuutta. Kysely toteutettiin kahtena lukuvuonna, 2008 - 2009 ja 2009 - 2010, juuri opintonsa aloittaneille aikuiskoulutuksessa opiskelijoille sähköisenä kyselynä. Tutkimuksen tulosten perusteella voitiin todeta, että Vamkin aikuiskoulutuksen mainonta on pääosin onnistunut. Markkinointia ja mainontaa kannattanee suunnata tulevaisuudessa edelleen Vamkin lähialueelle. Tulevaisuudessa kannattaa panostaa, markkinointitoimien lisäksi, työn ohessa suoritettavaksi tarjottavien koulutusohjelmien kehittämiseen.