Asiakaslähtöisen linjasaneerauksen kehittäminen
Salminen, Tommi (2010)
Salminen, Tommi
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201004116316
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201004116316
Tiivistelmä
Linjasaneerauksien yhteydessä osakkaalla on mahdollisuus sisällyttää remonttiin oman huoneisto-osakkeensa muutostöitä. Muutostyöosuuksien kasvaessa ja kilpailun kiristyessä rakennusliikkeet haluavat tarjota asiakkailleen yhä parempia ja nopeammin toimivia palveluja. Laadun, tiedottamisen ja palvelun parantamiseksi useat rakennus-liikkeet ovat palkanneet asukaspalveluinsinöörin, joka myös varmistaa asiakaslähtöi-semmän linjasaneerauksen toteuttamisen.
Tässä opinnäytetyössä perehdytään asukaspalveluinsinöörin toimintaan ja toiminnan kehittämiseen. Opinnäytetyön tavoitteena on kehittää asukaspalveluinsinöörin avuksi Internet-sivustot, joiden avulla insinööri pystyy hoitamaan nopeammin ja tehok-kaammin linjasaneerauksien yhteydessä asukkaille tai osakkaille tehtäviä muutostyö-tarjouksia sekä osakaskyselyitä. Internet-sivustoihin sisältyy myös tiedottamisen osa-alueita parantavia toimenpiteitä niin urakoitsijan ja asukkaan kuin työnjohdon ja ura-koitsijoidenkin välillä.
Sivustoja on lähdetty kehittämään asukaspalveluinsinöörin aikaisempien tietojen sekä asukkailta saatujen palautteiden pohjalta. Sivustoja on pyritty kehittämään yhdessä asukaspalveluinsinöörin, atk- insinöörin, teknisen johtajan sekä yhtiön toimitusjohtajan kanssa.
Tämän opinnäytetyön aikana valmistui ensimmäinen testiversio Internet-sivustoista.
Tässä opinnäytetyössä perehdytään asukaspalveluinsinöörin toimintaan ja toiminnan kehittämiseen. Opinnäytetyön tavoitteena on kehittää asukaspalveluinsinöörin avuksi Internet-sivustot, joiden avulla insinööri pystyy hoitamaan nopeammin ja tehok-kaammin linjasaneerauksien yhteydessä asukkaille tai osakkaille tehtäviä muutostyö-tarjouksia sekä osakaskyselyitä. Internet-sivustoihin sisältyy myös tiedottamisen osa-alueita parantavia toimenpiteitä niin urakoitsijan ja asukkaan kuin työnjohdon ja ura-koitsijoidenkin välillä.
Sivustoja on lähdetty kehittämään asukaspalveluinsinöörin aikaisempien tietojen sekä asukkailta saatujen palautteiden pohjalta. Sivustoja on pyritty kehittämään yhdessä asukaspalveluinsinöörin, atk- insinöörin, teknisen johtajan sekä yhtiön toimitusjohtajan kanssa.
Tämän opinnäytetyön aikana valmistui ensimmäinen testiversio Internet-sivustoista.