Tapahtumamarkkinointiprojekti : Vitaminna Oy:n hyvinvointimessut
Help, Tuija (2006)
Help, Tuija
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2006
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201004076174
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201004076174
Tiivistelmä
Tämän toiminallisen opinnäytetyön tavoitteena oli järjestää Vitaminna Oy:n hyvinvointimessut
Kajaanin Kaukametsässä 28.1.2006. Työssä selvitettiin tapahtumamarkkinointiprojektin
toteuttamisen vaiheet. Konkreettisen tapahtuman järjestämisen lisäksi työssä havainnoitiin
tapahtumanjärjestäjien työniloa, siihen vaikuttavaa motivaatioita ja projektinjohtajan
vaikutusmahdollisuuksia.
Teoriaosuudessa käsitellään tapahtuman järjestämiseen liittyvää teoriaa ja erityisesti
tapahtumamarkkinonnin käsite on vahvasti esillä. Motivaatioon ja motivointiin liittyvää teoriaa
käsitellään työnilon havainnoinnin tueksi. Raportointiosassa tapahtuman järjestämisen vaiheita
kuvataan havainnointiin ja dokumentointiin perustuen. Samoin kuvataan työnilon kehittymistä
havaintojen ja niiden analyysin perusteella.
Opinnäytetyön tuloksena aikaansaatiin onnistunut tapahtumamarkkinointitapahtuma, Vitaminna
Oy:n hyvinvointimessut. Opinnäyttetyössä tehtyä tapahtuman järjestämisen dokumentointia ja
tapahtuman järjestämisestä saatua kokemusta voidaan hyödyntää seuraavissa vastaavanlaisissa
tapahtumissa.Yhden kerran perusteellisesti tehty työ aikaansaa itsevarmuutta ja luottamusta siihen,
että tapahtumamarkkinointitapahtumia osataan järjestää. Tapahtuman järjestäjien työnilo vaihteli
tapahtuman eri vaiheissa, mutta pääsääntöisesti järjestäjät olivat hyvin motivoituneita koko
projektin ajan. Työnilon ja motivoinnin havainnoiti nosti asian tarkeyden esille ja siihen
kiinnitetään tulevaisuudessa enemmän huomiota.
Kajaanin Kaukametsässä 28.1.2006. Työssä selvitettiin tapahtumamarkkinointiprojektin
toteuttamisen vaiheet. Konkreettisen tapahtuman järjestämisen lisäksi työssä havainnoitiin
tapahtumanjärjestäjien työniloa, siihen vaikuttavaa motivaatioita ja projektinjohtajan
vaikutusmahdollisuuksia.
Teoriaosuudessa käsitellään tapahtuman järjestämiseen liittyvää teoriaa ja erityisesti
tapahtumamarkkinonnin käsite on vahvasti esillä. Motivaatioon ja motivointiin liittyvää teoriaa
käsitellään työnilon havainnoinnin tueksi. Raportointiosassa tapahtuman järjestämisen vaiheita
kuvataan havainnointiin ja dokumentointiin perustuen. Samoin kuvataan työnilon kehittymistä
havaintojen ja niiden analyysin perusteella.
Opinnäytetyön tuloksena aikaansaatiin onnistunut tapahtumamarkkinointitapahtuma, Vitaminna
Oy:n hyvinvointimessut. Opinnäyttetyössä tehtyä tapahtuman järjestämisen dokumentointia ja
tapahtuman järjestämisestä saatua kokemusta voidaan hyödyntää seuraavissa vastaavanlaisissa
tapahtumissa.Yhden kerran perusteellisesti tehty työ aikaansaa itsevarmuutta ja luottamusta siihen,
että tapahtumamarkkinointitapahtumia osataan järjestää. Tapahtuman järjestäjien työnilo vaihteli
tapahtuman eri vaiheissa, mutta pääsääntöisesti järjestäjät olivat hyvin motivoituneita koko
projektin ajan. Työnilon ja motivoinnin havainnoiti nosti asian tarkeyden esille ja siihen
kiinnitetään tulevaisuudessa enemmän huomiota.