ELÄMYSTEN TUOTTAMINEN HOTELLI YÖPUUN PALVELUIN
Ketosalo, Kaisa (2010)
Ketosalo, Kaisa
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201003316053
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201003316053
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoite oli tuottaa uusia elämyksiä ja elämyspaketteja Hotelli Yöpuulle.
Tutkimuksessa esiteltiin Hotelli Yöpuun nykyiset palvelut ja palvelupaketit sekä Saksan Golf and Spa Hotel Budersandin nykyiset elämykset sekä elämyspaketit. Tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista- ja kvalitatiivista tutkimusta. Elämysten ja elämyspakettien ideoinnissa hyödynnettiin benchmarkingia, elämystutkimusta ja haastatteluja. Tutkimuksessa on benchmarkattu Saksan Golf and Spa Hotel Budersand ja hotelleja Suomessa.
Tutkimuksen tuloksena syntyi uusia elämyksiä, jotka liittyvät palvelun parantamiseen ja elämyksellisyyden lisäämiseen Hotelli Yöpuussa. Elämystutkimus toteutettiin Hotelli Yöpuun asiakkaille. Tutkimuksesta kävi ilmi, että asiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä Hotelli Yöpuun palveluihin, mutta elämyksiä kaivataan lisää. Benchmarkingin avulla havaittiin, että pienet yksityiskohdat ovat merkityksellisiä elämysten tuottamisessa.
Tutkimuksen tuloksena syntyi yhteensä neljä elämyspakettia virkeille eläkeläisille, miehille, ulkomaalaisille ja elämän nautiskelijoille. Haastattelujen perusteella havaittiin yhteneväisyyksiä hotellien tarjoamissa paketeissa. Tästä johtuen Hotelli Yöpuulle luotiin elämykselliset elämyspaketit.
Tutkimus on onnistunut, kun elämykset viedään käytäntöön ja elämyksen saa kokea Hotelli Yöpuun asiakas.
Tutkimuksessa esiteltiin Hotelli Yöpuun nykyiset palvelut ja palvelupaketit sekä Saksan Golf and Spa Hotel Budersandin nykyiset elämykset sekä elämyspaketit. Tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista- ja kvalitatiivista tutkimusta. Elämysten ja elämyspakettien ideoinnissa hyödynnettiin benchmarkingia, elämystutkimusta ja haastatteluja. Tutkimuksessa on benchmarkattu Saksan Golf and Spa Hotel Budersand ja hotelleja Suomessa.
Tutkimuksen tuloksena syntyi uusia elämyksiä, jotka liittyvät palvelun parantamiseen ja elämyksellisyyden lisäämiseen Hotelli Yöpuussa. Elämystutkimus toteutettiin Hotelli Yöpuun asiakkaille. Tutkimuksesta kävi ilmi, että asiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä Hotelli Yöpuun palveluihin, mutta elämyksiä kaivataan lisää. Benchmarkingin avulla havaittiin, että pienet yksityiskohdat ovat merkityksellisiä elämysten tuottamisessa.
Tutkimuksen tuloksena syntyi yhteensä neljä elämyspakettia virkeille eläkeläisille, miehille, ulkomaalaisille ja elämän nautiskelijoille. Haastattelujen perusteella havaittiin yhteneväisyyksiä hotellien tarjoamissa paketeissa. Tästä johtuen Hotelli Yöpuulle luotiin elämykselliset elämyspaketit.
Tutkimus on onnistunut, kun elämykset viedään käytäntöön ja elämyksen saa kokea Hotelli Yöpuun asiakas.