Asiakastyytyväisyystutkimus : (Case Sodexo Park Vaasa)
Kenttä, Sanna (2010)
Kenttä, Sanna
Vaasan ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201003255946
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201003255946
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tehty Vaasan Sodexo Parkin toimeksiannosta. Työn tarkoituksena oli selvittää ravintola Parkin kokoustarjoilutilaajien tyytyväisyyttä palvelukonseptin toimivuuteen sekä tuotteisiin. Työn teoriaosassa käsitellään markkinointimixiä, B2B-markkinointia, palvelua, laatua, palvelujen markkinointia, asiakastyytyväisyyttä sekä suhdemarkkinointia. Tutkimuksen empiirisessä osassa kerrotaan markkinointitutkimuksesta, tutkimusprosessin vaiheista sekä esitellään tutkimuksen tulokset. Tutkimuksessa käytetty aineisto kerättiin Internet-kyselyn avulla sekä puhelimitse ja kyselyn kohderyhmä rajattiin koskemaan palvelun tilaajia. Tutkimustulokset osoittivat, että vastaajat olivat tyytyväisiä ravintola Parkin kokoustarjoilupalveluihin, mutta kehitysehdotuksia myös löytyi. Tutkimuksen luotettavuutta ja pätevyyttä tarkasteltiin reliabiliteetin ja validiteetin avulla. Tutkimusta voidaan pitää luotettavana, koska sillä saatiin selville asioita, joita oli tarkoituskin.