Creating a promotion plan and promotion package for Movemakers for the Swedish market
Karhulahti, Elina; Leppisaari, Kaija (2010)
Karhulahti, Elina
Leppisaari, Kaija
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201003085496
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201003085496
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli markkinointiviestintäsuunnitelman tekeminen ja markkinointipaketin toteuttaminen Movemakers Oy:lle sekä liiketoimintaympäristön tutkiminen Ruotsin markkinoilla. Kohdeyritys valmistaa yleisurheiluvälineitä ja heidän pääkohderyhmänsä ovat lapset ja urheilujoukkueet Ruotsin markkinoilla.
Opinnäytetyö jakautuu kolmeen eri osaan. Ensiksi tarkasteltiin Movemakers Oy:tä ja sen toimintaperiaatteita. Tavoitteena oli esitellä monipuolisesti yrityksen toiminta, arvot, asiakaskunta sekä resurssit.
Tämän jälkeen tutkittiin markkinointiin vaikuttavia tekijöitä Ruotsissa. Tämä osio sisältää useita kulttuuriteorioita ja lisäksi esitutkimuksen johtopäätöksiä. Movemakersin tavoitteiden mukaisesti markkinaympäristöä tarkasteltiin sekä kansainvälisesti että Ruotsin näkökulmasta.
Viimeinen osio sisältää markkinointimateriaalin toteutuksen yritykselle. Tässä osiossa teoria ja käytännön näkökulma olivat mukana koko ajan. Tuotos suunniteltiin myynnin tukivälineeksi ja sisältää esitteitä sekä PowerPoint – esityksen. Materiaalia suunniteltaessa otettiin huomioon Movemakersin tavoitteet, kohdemaan markkinatekijät ja toimivan viestinnän toteutusperiaatteet.
Opinnäytetyö jakautuu kolmeen eri osaan. Ensiksi tarkasteltiin Movemakers Oy:tä ja sen toimintaperiaatteita. Tavoitteena oli esitellä monipuolisesti yrityksen toiminta, arvot, asiakaskunta sekä resurssit.
Tämän jälkeen tutkittiin markkinointiin vaikuttavia tekijöitä Ruotsissa. Tämä osio sisältää useita kulttuuriteorioita ja lisäksi esitutkimuksen johtopäätöksiä. Movemakersin tavoitteiden mukaisesti markkinaympäristöä tarkasteltiin sekä kansainvälisesti että Ruotsin näkökulmasta.
Viimeinen osio sisältää markkinointimateriaalin toteutuksen yritykselle. Tässä osiossa teoria ja käytännön näkökulma olivat mukana koko ajan. Tuotos suunniteltiin myynnin tukivälineeksi ja sisältää esitteitä sekä PowerPoint – esityksen. Materiaalia suunniteltaessa otettiin huomioon Movemakersin tavoitteet, kohdemaan markkinatekijät ja toimivan viestinnän toteutusperiaatteet.