Satakunnan ammattikorkeakoulun verkkomarkkinoinnin kehittäminen sosiaalisen median keinoin
Gratschew, Maarit (2010)
Gratschew, Maarit
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201003085495
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201003085495
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli Satakunnan ammattikorkeakoulun verkkomarkkinoinnin kehittäminen sosiaalisen median keinoin. Tavoitteena oli selvittää SAMKin kannalta uusia verkkomarkkinoinnin mahdollisuuksia erilaisissa yhteisöissä ja palveluissa sekä viedä eteenpäin jo olemassa olevia verkkomarkkinoinnin käytänteitä. Opinnäytetyö pyrki myös selvittämään oikeiden sosiaalisten markkinointikanavien ja yhteisöjen valintaan liittyvää ongelmaa. Opinnäytetyössä esiteltiin sosiaalisen median käyttöä eri näkökulmista, kuten yrityksen markkinointi- ja sisäisenä työvälineenä. Verkkomarkkinoinnin suunnittelua käytiin läpi lisäksi myös teoreettisin menetelmin ja mallein. SAMKin verkkomarkkinoinnin kehittämistä avattiin muun muassa erilaisin internet-markkinoinnin olemassa olevin esimerkein. Työssä esiteltiin eri tavoin toimivia tärkeimpiä sosiaalisen median yhteisöjä ja palveluita, niiden toimintaperiaatteita sekä niiden tarjoamia markkinointityövälineitä. Työssä analysoitiin SAMKin nykyistä verkkomarkkinointia ja tehtiin sen pohjalta toimintaehdotuksia. Työn tuloksena voidaan pitää esittelyä yrityksen verkkomarkkinoinnin uusista sosiaalisen median luomista mahdollisuuksista.