Han Moo Do -kilpailun järjestämisopas
Veteläinen, Tomi (2005)
Veteläinen, Tomi
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2005
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201002192367
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201002192367
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä projektiopas Han Moo Do -kilpailun toteuttamiseen. Han Moo Do on Korealainen itsepuolustus- ja taistelulaji. Opinnäytetyö jaettiin kahteen erilliseen kokonaisuuteen: teoria ja opas.
Teoriaosioissa käsiteltiin tuotteistamista, urheilumarkkinointia sekä tutkimusta Han Moo Do:n kansalliskilpailusta 2004. Tuotteistamisen loi linkityksen yhdistystoiminnan ja organisoidun toiminnan kehittämisen välille. Urheilumarkkinoinnissa tuotiin esille ARPA toimintamalli, joka on järjestelmällinen urheilutapahtuman markkinoinnin työkalu.
Projektiopas laadittiin mahdollisimman käytännönläheiseksi kokonaisuudeksi. Opas yhdisti tuotteistamisen ja urheilumarkkinoinnin teoriat sekä tutkimuksen tulokset. Projektiopas jaettiin toteutukselta neljään eri vaiheeseen: suunnitteluvaihe, valmisteluvaihe, toteutusvaihe sekä purkuvaihe. Projektiopas suunnattiin ensisijaisesti Han Moo Do kilpailua toteuttaville henkilöille, jotka eivät ole aikaisemmin perehtyneet projektin toteuttamiseen.
Teoriaosioissa käsiteltiin tuotteistamista, urheilumarkkinointia sekä tutkimusta Han Moo Do:n kansalliskilpailusta 2004. Tuotteistamisen loi linkityksen yhdistystoiminnan ja organisoidun toiminnan kehittämisen välille. Urheilumarkkinoinnissa tuotiin esille ARPA toimintamalli, joka on järjestelmällinen urheilutapahtuman markkinoinnin työkalu.
Projektiopas laadittiin mahdollisimman käytännönläheiseksi kokonaisuudeksi. Opas yhdisti tuotteistamisen ja urheilumarkkinoinnin teoriat sekä tutkimuksen tulokset. Projektiopas jaettiin toteutukselta neljään eri vaiheeseen: suunnitteluvaihe, valmisteluvaihe, toteutusvaihe sekä purkuvaihe. Projektiopas suunnattiin ensisijaisesti Han Moo Do kilpailua toteuttaville henkilöille, jotka eivät ole aikaisemmin perehtyneet projektin toteuttamiseen.