MELBA -Arviointimenetelmän soveltuvuus ammatillisen erityisoppilaitoksen opiskelijoiden arvioinnissa : Tapaustutkimus, kohteena Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskuksen auto-osasto
Lallukka, Reima (2010)
Lallukka, Reima
Diakonia-ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201002172307
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201002172307
Tiivistelmä
Työssäni tuon esille erityisopetuksen, erityisopiskelijan ja ammatillisen opetuksen suhdetta tänä päivänä. Kerron myös MELBA -arviointimenetelmän käytöstä ja siitä, minkälaisia tuloksia auto-alan erityisopiskelijat saivat arvioidessani heitä MELBA -arviointimenetelmällä. Tuon myös esille, mitä mahdollista lisäarvoa MELBA toisi erityisopiskelijoiden hyväksi. Kohderyhmänä on nyt kolmannen vuosikurssin opiskelijat. Itse työskentelen auto-osastolla ohjaajana ja kyseessä on ohjaajan näkökulma asiaan