Asiakastyytyväisyystutkimus Night Valjuksessa
Lindström, Teresa; Tuovinen, Hannele (2007)
Lindström, Teresa
Tuovinen, Hannele
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2007
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201002122164
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201002122164
Tiivistelmä
Opinnäytetyömme on asiakastyytyväisyystutkimus Night Valjukseen. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää
asiakkaiden tyytyväisyys yökerhon palveluihin ja tuotteisiin sekä heidän mielipidettään ravintolan
yleisilmeestä. Tutkimme myös, ohjaako asiakasomistajakortin (S-etukortti) ja Funcardin omistaminen
asiakkaiden ravintolan valintaa. Tutkimuksen avulla haluttiin selvittää, mitä Night Valjuksen toiminnassa
haluttaisiin kehittää.
Tutkimus toteutettiin kyselylomakkeilla. Vastauksia saatiin yhteensä 145. Vastaajilta kysyttiin heidän
taustatietonsa. Vastaajat arvioivat Night Valjusta asteikolla 1-5, jossa 1 oli erittäin huono ja 5 erittäin
hyvä. Lomakkeissa oli myös mahdollisuus antaa lisäkommentteja sekä kehittämisehdotuksia. Vastaukset
käsiteltiin SPSS-ohjelmalla.
Tutkimuksessa ilmeni, että asiakkaista Night Valjuksen palvelu ja tuotteet olivat pääsääntöisesti hyviä tai
tyydyttäviä. Eniten negatiivista palautetta sai ravintolan sisutus, musiikki ja palvelun nopeus. Positiivisena
pidettiin ravintolan tunnelmaa ja henkilökuntaa.
Asiakkaiden kehittämisehdotukset vaatisivat suurempia toimenpiteitä, sillä ravintolan ulkoasu tulisi uudistaa.
Helpommilla toimenpiteillä päivitettäisiin musiikkia ja asiakkaiden viihtyvyyttä. Kokonaisuudessaan
asiakkaat näkevät Night Valjuksessa kehittämiskelpoisen ravintolan, jossa he asioivat mielellään
uudelleen.
asiakkaiden tyytyväisyys yökerhon palveluihin ja tuotteisiin sekä heidän mielipidettään ravintolan
yleisilmeestä. Tutkimme myös, ohjaako asiakasomistajakortin (S-etukortti) ja Funcardin omistaminen
asiakkaiden ravintolan valintaa. Tutkimuksen avulla haluttiin selvittää, mitä Night Valjuksen toiminnassa
haluttaisiin kehittää.
Tutkimus toteutettiin kyselylomakkeilla. Vastauksia saatiin yhteensä 145. Vastaajilta kysyttiin heidän
taustatietonsa. Vastaajat arvioivat Night Valjusta asteikolla 1-5, jossa 1 oli erittäin huono ja 5 erittäin
hyvä. Lomakkeissa oli myös mahdollisuus antaa lisäkommentteja sekä kehittämisehdotuksia. Vastaukset
käsiteltiin SPSS-ohjelmalla.
Tutkimuksessa ilmeni, että asiakkaista Night Valjuksen palvelu ja tuotteet olivat pääsääntöisesti hyviä tai
tyydyttäviä. Eniten negatiivista palautetta sai ravintolan sisutus, musiikki ja palvelun nopeus. Positiivisena
pidettiin ravintolan tunnelmaa ja henkilökuntaa.
Asiakkaiden kehittämisehdotukset vaatisivat suurempia toimenpiteitä, sillä ravintolan ulkoasu tulisi uudistaa.
Helpommilla toimenpiteillä päivitettäisiin musiikkia ja asiakkaiden viihtyvyyttä. Kokonaisuudessaan
asiakkaat näkevät Night Valjuksessa kehittämiskelpoisen ravintolan, jossa he asioivat mielellään
uudelleen.