Vuokatti Husky Oy:n markkinointisuunnitelma
Kolehmainen, Samuli (2007)
Kolehmainen, Samuli
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2007
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201002102064
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201002102064
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli laatia Vuokatti Husky Oy:lle markkinointisuunnitelma, sillä sellaista ei yrityksellä
ole aikaisemmin ollut. Markkinointisuunnitelma tarkoitettiin helpottamaan markkinointitoimenpiteiden toteuttamista
ja edistämään markkinoinnin tehokkuutta markkinointisuunnitelmaan kerätyn tiedon avulla. Tietoa
kerättiin kolmella eri tavalla: asiakastyytyväisyystutkimuksesta, henkilöhaastatteluilla sekä etsimällä markkinointiin
liittyvää teoria- ja tutkimustietoa internetistä ja muista tietolähteistä. Kyseessä on toiminnallinen opinnäytetyö.
Aiemmin valmistuneet matkailualan opiskelijat tekivät osana omaa opinnäytetyötään asiakastyytyväisyystutkimuslomakkeen,
jolla kerättiin tietoa tätä markkinointisuunnitelmaa varten, joten tämä opinnäytetyö on jatkoa aiemmin
tehdylle opinnäytetyölle.
Opinnäytetyöhön sisältyy tämän teoriaosuuden lisäksi myös varsinainen tuotos, joka annetaan ainoastaan toimeksiantajan
käyttöön. Markkinointisuunnitelma on yksityiskohtainen kuvaus yrityksen markkinointiin liittyvistä asioista
yrityksen tuotekuvauksesta lähtien. Mallina on käytetty internetissä olevaa pohjaa markkinointisuunnitelman
laatimiselle. Markkinointisuunnitelma syntyi yhteistyössä toimeksiantajan kanssa.
Opinnäytetyön kehittämistehtävä oli kirjallisen markkinointisuunnitelman laatiminen, joka sisällöltään ja selkeydeltään
helpottaisi ja tutkimustiedoltaan tehostaisi markkinointia entisestään. Markkinointisuunnitelmaan laadittiin
markkinointitoimenpiteitä kohderyhmittäin, mietittiin niille sopivat ajankohdat ja arvioitiin markkinointibudjetti.
Toimenpiteiden toteuttamiseksi markkinointitoimenpiteet merkittiin kohderyhmäkalenteriin, josta näkee
kullekin kohderyhmälle tarkoitetun toimenpiteen viikon tarkkuudella kesäkuusta 2007 vuoden 2008 loppuun asti.
ole aikaisemmin ollut. Markkinointisuunnitelma tarkoitettiin helpottamaan markkinointitoimenpiteiden toteuttamista
ja edistämään markkinoinnin tehokkuutta markkinointisuunnitelmaan kerätyn tiedon avulla. Tietoa
kerättiin kolmella eri tavalla: asiakastyytyväisyystutkimuksesta, henkilöhaastatteluilla sekä etsimällä markkinointiin
liittyvää teoria- ja tutkimustietoa internetistä ja muista tietolähteistä. Kyseessä on toiminnallinen opinnäytetyö.
Aiemmin valmistuneet matkailualan opiskelijat tekivät osana omaa opinnäytetyötään asiakastyytyväisyystutkimuslomakkeen,
jolla kerättiin tietoa tätä markkinointisuunnitelmaa varten, joten tämä opinnäytetyö on jatkoa aiemmin
tehdylle opinnäytetyölle.
Opinnäytetyöhön sisältyy tämän teoriaosuuden lisäksi myös varsinainen tuotos, joka annetaan ainoastaan toimeksiantajan
käyttöön. Markkinointisuunnitelma on yksityiskohtainen kuvaus yrityksen markkinointiin liittyvistä asioista
yrityksen tuotekuvauksesta lähtien. Mallina on käytetty internetissä olevaa pohjaa markkinointisuunnitelman
laatimiselle. Markkinointisuunnitelma syntyi yhteistyössä toimeksiantajan kanssa.
Opinnäytetyön kehittämistehtävä oli kirjallisen markkinointisuunnitelman laatiminen, joka sisällöltään ja selkeydeltään
helpottaisi ja tutkimustiedoltaan tehostaisi markkinointia entisestään. Markkinointisuunnitelmaan laadittiin
markkinointitoimenpiteitä kohderyhmittäin, mietittiin niille sopivat ajankohdat ja arvioitiin markkinointibudjetti.
Toimenpiteiden toteuttamiseksi markkinointitoimenpiteet merkittiin kohderyhmäkalenteriin, josta näkee
kullekin kohderyhmälle tarkoitetun toimenpiteen viikon tarkkuudella kesäkuusta 2007 vuoden 2008 loppuun asti.