Promootiotuotteen suunnittelu : Case Ski&Fun-rinnekiertue
Karppanen, Liisa; Teperi, Sanna (2007)
Karppanen, Liisa
Teperi, Sanna
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2007
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201002092045
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201002092045
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli tarkastella promootiotuotteen suunnittelua. Promootiotuotteen tuli yhdistää
ohjelmapalveluyrityksen ja mobiilipalveluyrityksen tarjontaa. Työssä syvennyttiin eri osatekijöihin, jotka liittyvät
promootiotuotteen suunnitteluun. Opinnäytetyö toteutettiin Siniset Vaarat Ky:n sekä Fonella Oy:n toimeksiantona
ja sisällössä huomioitiin toimeksiannon kannalta keskeisimmät asiat.
Opinnäytetyössä käsitellään matkailun elämystuotantoa ohjelmapalveluyrityksen näkökulmasta, markkinoinnin
kilpailukeinoja sekä markkinointiviestintää ja sen merkitystä osana markkinointia. Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena
opinnäytetyönä, ja sen tarkoitus oli luoda tuote oikeisiin yritystoiminnan tarpeisiin.
Tämän opinnäytetyön tuloksena syntyi suunnitelma promootiotuotteelle. Promootiotuote on suunniteltu herättämään
huomiota, synnyttämään haluttuja mielikuvia sekä tekemään tuotetta tai yritystä tunnetuksi. Suunnitelmassa
tulee esille promootiotuotteen sisältö, sen toteuttamiseen vaadittavat resurssit ja rahoitusmallit sekä sen
tarjoamat hyödyt kaikille sidosryhmille. Toimeksiantajat voivat käyttää tuotesuunnitelmaa apunaan myös tulevissa
tuotekehitysprojekteissaan.
ohjelmapalveluyrityksen ja mobiilipalveluyrityksen tarjontaa. Työssä syvennyttiin eri osatekijöihin, jotka liittyvät
promootiotuotteen suunnitteluun. Opinnäytetyö toteutettiin Siniset Vaarat Ky:n sekä Fonella Oy:n toimeksiantona
ja sisällössä huomioitiin toimeksiannon kannalta keskeisimmät asiat.
Opinnäytetyössä käsitellään matkailun elämystuotantoa ohjelmapalveluyrityksen näkökulmasta, markkinoinnin
kilpailukeinoja sekä markkinointiviestintää ja sen merkitystä osana markkinointia. Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena
opinnäytetyönä, ja sen tarkoitus oli luoda tuote oikeisiin yritystoiminnan tarpeisiin.
Tämän opinnäytetyön tuloksena syntyi suunnitelma promootiotuotteelle. Promootiotuote on suunniteltu herättämään
huomiota, synnyttämään haluttuja mielikuvia sekä tekemään tuotetta tai yritystä tunnetuksi. Suunnitelmassa
tulee esille promootiotuotteen sisältö, sen toteuttamiseen vaadittavat resurssit ja rahoitusmallit sekä sen
tarjoamat hyödyt kaikille sidosryhmille. Toimeksiantajat voivat käyttää tuotesuunnitelmaa apunaan myös tulevissa
tuotekehitysprojekteissaan.