KOSKIKARTANON PALVELUN TUOTTEISTUS JA MARKKINOINTI
Joutsenkoski-Sorsa, Kirsi; Karjalainen, Merja (2007)
Joutsenkoski-Sorsa, Kirsi
Karjalainen, Merja
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2007
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201002041887
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201002041887
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tuotteistaa Koski-Ounas kyläyhdistys ry:n omistuksessa olevan
Koskikartanon toimitilojen vuokraus, tehdä kyläyhdistykselle Koskikartanoa koskeva markkinointiohjeistus
ja esite.
Teoriaosuudessa käsitellään palvelutuotetta markkinointitekijänä, markkinoinnin suunnittelua ja
toteutusta sekä esitteen ja suoramarkkinointikirjeen laatimista.
Empiirinen osuus sisältää Koskikartanon palvelun sisäisen tuotekuvauksen, markkinointiohjeistuksen
ja esitteen. Tuotteistamisen ja markkinointiohjeistuksen avulla kyläyhdistyksen hallituksen jäsenet
saavat konkreettisen kuvan Koskikartanon vuokraustoiminnasta. Opinnäytetyön tekijät laativat
myös mallin suoramarkkinointikirjeestä.
Markkinointiohjeistuksessa käsitellään niitä toimenpiteitä, joita Koski-Ounas kyläyhdistys ry:n kannattaa
käyttää Koskikartanon markkinoinnissa olemassa olevat resurssinsa huomioiden.
Opinnäytetyön tarkoituksena on, että sitä voidaan hyödyntää jatkossakin Koskikartanon palvelujen
tuotekehittelyssä ja markkinoinnin suunnittelussa.
Koskikartanon toimitilojen vuokraus, tehdä kyläyhdistykselle Koskikartanoa koskeva markkinointiohjeistus
ja esite.
Teoriaosuudessa käsitellään palvelutuotetta markkinointitekijänä, markkinoinnin suunnittelua ja
toteutusta sekä esitteen ja suoramarkkinointikirjeen laatimista.
Empiirinen osuus sisältää Koskikartanon palvelun sisäisen tuotekuvauksen, markkinointiohjeistuksen
ja esitteen. Tuotteistamisen ja markkinointiohjeistuksen avulla kyläyhdistyksen hallituksen jäsenet
saavat konkreettisen kuvan Koskikartanon vuokraustoiminnasta. Opinnäytetyön tekijät laativat
myös mallin suoramarkkinointikirjeestä.
Markkinointiohjeistuksessa käsitellään niitä toimenpiteitä, joita Koski-Ounas kyläyhdistys ry:n kannattaa
käyttää Koskikartanon markkinoinnissa olemassa olevat resurssinsa huomioiden.
Opinnäytetyön tarkoituksena on, että sitä voidaan hyödyntää jatkossakin Koskikartanon palvelujen
tuotekehittelyssä ja markkinoinnin suunnittelussa.