WinterBreak -tapahtuman markkinointi ja visuaalinen ilme
Partanen, Heidi (2007)
Partanen, Heidi
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2007
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201002021823
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201002021823
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia vuoden 2007 WinterBreak -tapahtuman markkinointisuunnitelman,
markkinoinnin toteutuksen ja tapahtuman visuaalisen ilmeen onnistumista. Opinnäytetyö on tehty toimeksiantona
WinterBreak -tapahtuman järjestäjälle, markkinointitoimisto Pohjolan Myllylle.
Teoriaosuudessa käsitellään markkinointisuunnitelman tekemistä vaiheittain, visuaalista markkinointia ja sen tärkeyttä
sekä tapahtuman järjestämistä ja visualisointia. Teoriaosuus antaa vahvan perustan empiirisen osuuden
väittämille. Empiirinen osuus sisältää vuoden 2007 WinterBreak -tapahtuman markkinointisuunnitelman, markkinoinnin
toteutuksen sekä visuaalisen ilmeen luomisen tapahtumaan vaiheittain. Lisäksi se sisältää tapahtuman
toteutuksen myötä syntyneitä kehitysehdotuksia tulevien vuosien tapahtumien markkinointia sekä visuaalisen
ilmeen ja teeman toteutusta varten.
Kehitysehdotukset perustuvat vuoden 2007 tapahtuman onnistumisen analysointiin, tapahtumassa suoritetun
kävijäkyselyn tuloksiin, tapahtuman toimeksiantajan kanssa käytyyn loppupalaveriin sekä tapahtuman markkinoinnista
vastanneen tiimin kesken käytyihin keskusteluihin. Tapahtuman markkinointi ei toteutunut alkuperäisen
markkinointisuunnitelman mukaan. Tapahtuman kävijämäärätavoitteesta jäätiin jälkeen lähes puolella ja tapahtuman
teeman toteutus jäi keskeneräiseksi.
Opinnäytetyön tarkoituksena on, että kehitysehdotuksista ja ideoista on hyötyä tapahtumaa järjestävälle yritykselle
tapahtuman markkinoinnissa ja visuaalisen ilmeen luomisessa niin, että tapahtuma saavuttaa tulevaisuudessa
halutunlaisen imagon ja tavoitellun kävijämäärän.
markkinoinnin toteutuksen ja tapahtuman visuaalisen ilmeen onnistumista. Opinnäytetyö on tehty toimeksiantona
WinterBreak -tapahtuman järjestäjälle, markkinointitoimisto Pohjolan Myllylle.
Teoriaosuudessa käsitellään markkinointisuunnitelman tekemistä vaiheittain, visuaalista markkinointia ja sen tärkeyttä
sekä tapahtuman järjestämistä ja visualisointia. Teoriaosuus antaa vahvan perustan empiirisen osuuden
väittämille. Empiirinen osuus sisältää vuoden 2007 WinterBreak -tapahtuman markkinointisuunnitelman, markkinoinnin
toteutuksen sekä visuaalisen ilmeen luomisen tapahtumaan vaiheittain. Lisäksi se sisältää tapahtuman
toteutuksen myötä syntyneitä kehitysehdotuksia tulevien vuosien tapahtumien markkinointia sekä visuaalisen
ilmeen ja teeman toteutusta varten.
Kehitysehdotukset perustuvat vuoden 2007 tapahtuman onnistumisen analysointiin, tapahtumassa suoritetun
kävijäkyselyn tuloksiin, tapahtuman toimeksiantajan kanssa käytyyn loppupalaveriin sekä tapahtuman markkinoinnista
vastanneen tiimin kesken käytyihin keskusteluihin. Tapahtuman markkinointi ei toteutunut alkuperäisen
markkinointisuunnitelman mukaan. Tapahtuman kävijämäärätavoitteesta jäätiin jälkeen lähes puolella ja tapahtuman
teeman toteutus jäi keskeneräiseksi.
Opinnäytetyön tarkoituksena on, että kehitysehdotuksista ja ideoista on hyötyä tapahtumaa järjestävälle yritykselle
tapahtuman markkinoinnissa ja visuaalisen ilmeen luomisessa niin, että tapahtuma saavuttaa tulevaisuudessa
halutunlaisen imagon ja tavoitellun kävijämäärän.