Jäteveden pienpuhdistamon lanseeraus : Äijälän Betoni ja Metalli Ky:lle
Jyrinki, Hans (2009)
Jyrinki, Hans
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201001271604
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201001271604
Tiivistelmä
Laukaassa toimiva Äijälän Betoni ja Metalli Ky on valimo joka valmistaa erilaisia betonituotteita. Yritys haki keväällä 2007 jykes Oy:ltä tukea markkinoinnin kehittämiseen ja uuden tuotteen lanseeraukseen.
Jykes Oy pyysi tarjousta Tiimiakatemian Osk. Jalostamo
Groovelta markkinoinnin kehittämishankkeen johtamisesta. Tarjous hyväksyttiin ja Jykes Oy:n tukemana käynnistimme Äijälän Betoni ja Metalli Oy:n kanssa tuotteen lanseeraus- ja
markkinoinninkehittämishankkeen, jonka tavoitteena oli Jäteveden pienpuhdistamon markkinoille saaminen.
Tämän kirjallisen työn tarkoituksena on dokumentoida Äijälän
Betoni ja Metalli Ky:lle tehty tuotteen lanseeraus vaihe vaiheelta. Lanseerausta voidaan pitää onnistuneena, koska suurin osa tavoitteista saavutettiin.
Markkinoinnin kehittämisprojektissa luotiin yritykselle selkeät markkinoinnin toimintaympäristöt, asiakassegmentti sekä valittiin yritykselle soveltuva markkinointi mix. Näitä työkaluja ja kanavia käyttäen lanseerattiin
kotitalouksien käyttöön suunnattu jäteveden pienpuhdistamo.
Tuotetta edustaa tällä hetkellä
mm. Soliseva Oy. Tuotteen kysyntä on jatkanut tasaista kasvua.
Jykes Oy pyysi tarjousta Tiimiakatemian Osk. Jalostamo
Groovelta markkinoinnin kehittämishankkeen johtamisesta. Tarjous hyväksyttiin ja Jykes Oy:n tukemana käynnistimme Äijälän Betoni ja Metalli Oy:n kanssa tuotteen lanseeraus- ja
markkinoinninkehittämishankkeen, jonka tavoitteena oli Jäteveden pienpuhdistamon markkinoille saaminen.
Tämän kirjallisen työn tarkoituksena on dokumentoida Äijälän
Betoni ja Metalli Ky:lle tehty tuotteen lanseeraus vaihe vaiheelta. Lanseerausta voidaan pitää onnistuneena, koska suurin osa tavoitteista saavutettiin.
Markkinoinnin kehittämisprojektissa luotiin yritykselle selkeät markkinoinnin toimintaympäristöt, asiakassegmentti sekä valittiin yritykselle soveltuva markkinointi mix. Näitä työkaluja ja kanavia käyttäen lanseerattiin
kotitalouksien käyttöön suunnattu jäteveden pienpuhdistamo.
Tuotetta edustaa tällä hetkellä
mm. Soliseva Oy. Tuotteen kysyntä on jatkanut tasaista kasvua.