CREATING AN INTRANET PORTAL FOR THE STRATEGY OF HALTON GROUP
Vainio, Taina (2009)
Vainio, Taina
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200912218423
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200912218423
Tiivistelmä
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö käsittelee Halton konsernin uutta strategiaa ja yrityksen työntekijöille kohdennettua strategiaviestintää. Tässä tutkimuksessa yritysviestintä ja sisäinen markkinointi nähdään onnistuneen strategiaviestinnän kulmakivinä, ja täten niitä käsitellään enimmäkseen strategiaviestinnän näkökulmasta.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tukea Halton konsernin sisäistä strategiaviestintää. Opinnäytetyön toiminnallisena osuutena oli luoda strategiaportaali, joka toimisi yrityksen muuta strategiaviestintää tukevana välineenä. Pääasiallinen tavoite oli luoda intranetiin strategiatietopankki, joka olisi koko konsernin henkilöstön käytössä ja helposti saatavilla.
Empiirinen tieto kerättiin tutustumalla yrityksen uuteen strategiaan, strategiamateriaaleihin ja intranet-sivustoon, sekä keskustelemalla yrityksen henkilökunnan kanssa. Henkilökohtainen työkokemus kahdesta työharjoittelusta Haltonilla tuki suuresti yrityksen ja sen strategian ymmärtämistä. Teoreettinen viitekehys pohjautuu olemassa oleviin teorioihin strategiasta, yritysviestinnästä ja sisäisestä markkinoinnista.
Haltonilla on ymmärretty tehokkaan strategiaviestinnän merkitys yritysstrategian tuloksellisen toteuttamisen mahdollistajana. Yritys on onnistuneesti alkanut toteuttaa uutta strategiaansa, ja strategiaportaali on osoittautunut hyödylliseksi strategiaviestinnän välineeksi.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tukea Halton konsernin sisäistä strategiaviestintää. Opinnäytetyön toiminnallisena osuutena oli luoda strategiaportaali, joka toimisi yrityksen muuta strategiaviestintää tukevana välineenä. Pääasiallinen tavoite oli luoda intranetiin strategiatietopankki, joka olisi koko konsernin henkilöstön käytössä ja helposti saatavilla.
Empiirinen tieto kerättiin tutustumalla yrityksen uuteen strategiaan, strategiamateriaaleihin ja intranet-sivustoon, sekä keskustelemalla yrityksen henkilökunnan kanssa. Henkilökohtainen työkokemus kahdesta työharjoittelusta Haltonilla tuki suuresti yrityksen ja sen strategian ymmärtämistä. Teoreettinen viitekehys pohjautuu olemassa oleviin teorioihin strategiasta, yritysviestinnästä ja sisäisestä markkinoinnista.
Haltonilla on ymmärretty tehokkaan strategiaviestinnän merkitys yritysstrategian tuloksellisen toteuttamisen mahdollistajana. Yritys on onnistuneesti alkanut toteuttaa uutta strategiaansa, ja strategiaportaali on osoittautunut hyödylliseksi strategiaviestinnän välineeksi.