Muurame Golf : Markkinoinnin vihreä kirja
Mäkinen, Lasse (2009)
Mäkinen, Lasse
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200912188348
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200912188348
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia laadullisen tutkimuksen menetelmiä käyttäen Muurame Golfissa tehtyjä asioita niin markkinoinnin, palveluiden, yhteistyökumppaneiden kuin tuotteistamisenkin osalta eri kohderyhmien silmin. Näiden lisäksi opinnäytetyön teossa on hyödynnetty Aarne Töllisen tekemän asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksia, joita on verrattu opinnäytetyön kyselyn tuloksiin.
Tutkimustulokset olivat erittäin laajat ja niiden avulla saatiin selville Muurame Golfin toiminnan ja palveluiden vahvuudet sekä puutteet. Tutkimustulokset antoivat myös vahvistusta sille, että toiminnassa oltiin menty eteenpäin, mutta toisaalta myös sille, että on asioita jotka tulee saada kuntoon, jotta nykyisen vision saavuttaminen olisi mahdollista. Tutkimus tulokset osoittivat myös, että nykyinen markkinointi ja myynti olivat olleet riittämätöntä nykyisen vision saavuttamisen kannalta.
Näiden tutkimustulosten pohjalta luotiin Muurame Golfille markkinointisuunnitelma eri kohderyhmiä varten tulevia vuosia ja vision toteuttamista varten. Lisäksi laajan teoriapohjan avulla annettiin Muurame Golfille työkaluja, joiden avulla se voi tulevaisuudessa rakentaa markkinointiaan ja myyntiään tehokkaammaksi. Suunnitelman ja johtopäätösten tavoitteena oli vastata haasteisiin niin osake-, yhteistyökumppani- kuin pelaajarintamallakin. Lisäksi tuotteistettiin uusi tuotteita ja palveluja Muurame Golfin käyttöön. Kaikkien opinnäytetyössä tehtyjen suunnitelmien ja pohdintojen on tarkoitus tehdä Muurame Golfista entistä kilpailukykyisempi golfkenttä sekä Keski-Suomen että maanlaajuisella mittapuulla mitattuna. Opinnäytetyössä on kiinnitetty erityishuomiota siihen, että asiakkaalle esitetyt ratkaisut ovat käytännöllisiä ja vietävissä suoraan vuoden 2010 toimintaan mukaan.
Tutkimustulokset olivat erittäin laajat ja niiden avulla saatiin selville Muurame Golfin toiminnan ja palveluiden vahvuudet sekä puutteet. Tutkimustulokset antoivat myös vahvistusta sille, että toiminnassa oltiin menty eteenpäin, mutta toisaalta myös sille, että on asioita jotka tulee saada kuntoon, jotta nykyisen vision saavuttaminen olisi mahdollista. Tutkimus tulokset osoittivat myös, että nykyinen markkinointi ja myynti olivat olleet riittämätöntä nykyisen vision saavuttamisen kannalta.
Näiden tutkimustulosten pohjalta luotiin Muurame Golfille markkinointisuunnitelma eri kohderyhmiä varten tulevia vuosia ja vision toteuttamista varten. Lisäksi laajan teoriapohjan avulla annettiin Muurame Golfille työkaluja, joiden avulla se voi tulevaisuudessa rakentaa markkinointiaan ja myyntiään tehokkaammaksi. Suunnitelman ja johtopäätösten tavoitteena oli vastata haasteisiin niin osake-, yhteistyökumppani- kuin pelaajarintamallakin. Lisäksi tuotteistettiin uusi tuotteita ja palveluja Muurame Golfin käyttöön. Kaikkien opinnäytetyössä tehtyjen suunnitelmien ja pohdintojen on tarkoitus tehdä Muurame Golfista entistä kilpailukykyisempi golfkenttä sekä Keski-Suomen että maanlaajuisella mittapuulla mitattuna. Opinnäytetyössä on kiinnitetty erityishuomiota siihen, että asiakkaalle esitetyt ratkaisut ovat käytännöllisiä ja vietävissä suoraan vuoden 2010 toimintaan mukaan.