Uusasiakashankinta Personal Training-palvelun kehittämisen avulla
Nousiainen, Miia (2009)
Nousiainen, Miia
Pirkanmaan ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200912178160
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200912178160
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli auttaa tamperelaista Hyve – Wellness & Training services – nimistä yritystä, jonka toiminta muuttui alkuvuodesta 2009, uusasiakashankinnassa ja Personal training–palvelun kehittämisessä. Opinnäytetyön tarkoitus oli asiakastutkimuksen avulla kuvata yhteistyöyrityksen potentiaalisten asiakkaiden toiveita personal trainer – palvelun sisällöstä, jonkalaisena he olisivat valmiita palvelun ostamaan.
Asiakastutkimus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena henkilökohtaisilla haastatteluilla tamperelaisessa liikuntakeskus Fressissä, sillä sen asiakaskunnalle palvelu on tuttu ja sen vuoksi tutkimukseen saatiin realistiset vastaukset. Tutkimukseen osallistui 30 henkilöä, joista puolet oli miehiä ja puolet naisia 18–60 ikävuosien väliltä.
Tutkimustulosten perusteella personal training −palvelulta halutaan saada tuloksia, joita Hyven palvelu sisältää tälläkin hetkellä. Personal training−palveluaan räätälöimällä Hyve kykenee tuottamaan erilaisille asiakkaille heidän toivoman ratkaisun. Jotta Hyve kykenisi hankkimaan uusia asiakkaita palveluaan kehittämällä, tulisi sen suunnitella valmiiksi vähintään kolme toisistaan poikkeavaa esimerkkipakettia asiakkaalle nähtäväksi konsultaatiotapaamiseen. Näin asiakas saa konkreettisen kuvan yrityksen kyvystä tuottaa jokaiselle asiakkaalle räätälöity paketti ja asiakas saa varman kuvan itse palvelun sisältämistä osapalveluista.
Asiakastutkimus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena henkilökohtaisilla haastatteluilla tamperelaisessa liikuntakeskus Fressissä, sillä sen asiakaskunnalle palvelu on tuttu ja sen vuoksi tutkimukseen saatiin realistiset vastaukset. Tutkimukseen osallistui 30 henkilöä, joista puolet oli miehiä ja puolet naisia 18–60 ikävuosien väliltä.
Tutkimustulosten perusteella personal training −palvelulta halutaan saada tuloksia, joita Hyven palvelu sisältää tälläkin hetkellä. Personal training−palveluaan räätälöimällä Hyve kykenee tuottamaan erilaisille asiakkaille heidän toivoman ratkaisun. Jotta Hyve kykenisi hankkimaan uusia asiakkaita palveluaan kehittämällä, tulisi sen suunnitella valmiiksi vähintään kolme toisistaan poikkeavaa esimerkkipakettia asiakkaalle nähtäväksi konsultaatiotapaamiseen. Näin asiakas saa konkreettisen kuvan yrityksen kyvystä tuottaa jokaiselle asiakkaalle räätälöity paketti ja asiakas saa varman kuvan itse palvelun sisältämistä osapalveluista.