Tapahtuman visuaalinen ilme : Case: KouVogue - Fashion in Concert
Ay, Kristin (2009)
Ay, Kristin
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200912168129
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200912168129
Tiivistelmä
Työssä tarkastellaan KouVogue- Fashion in Concert -tapahtuman valmistelua, suunnittelua ja toteutusta. Tapahtumassa yhdistyivät muotinäytös live rock -musiikin kanssa. Tapahtuman visuaalisen ilmeen tavoitteena oli saada yleisön huomio, sekä levittää tietoa tapahtumasta.
Työssä esitellään suunnitteluprosessin vaiheet, kuvaillaan julisteiden vaikutusta, sekä selvennetään visuaalisen ilmeen suunnittelussa tehtyjä valintoja. Kampanjan visuaalisen ilmeen värivalinta painottui erityisesti pinkkiin.
Muotinäytösten ja rock-konserttien kampanjamateriaalin värivalintoja, muotoiluelementtejä, tyyliä ja fonttivalintoja analysoitiin. Julisteiden ilmaisukeinoihin tutustuttaessa ilmeni, että suunnittelutyöhön vaikuttavat monet tekijät myös vastaanottajan näkökulmasta. Työssä hyödynnettiin runsaasti kirjoista ja lehdistä kerättyä tietoa värien merkityksestä ja käytöstä, erityisesti pinkin värin osalta.
Saatuja tietoja sovellettiin kampanjan suunnittelussa. Värivalintojen, kokoonpanon, ja visuaalisten elementtien tärkeys korostui. Kampanja toteutettiin menestyksellisesti. KouVogue – Fashion in Concert -tapahtuma järjestettiin Kouvolassa 5 June 2009.
Työssä esitellään suunnitteluprosessin vaiheet, kuvaillaan julisteiden vaikutusta, sekä selvennetään visuaalisen ilmeen suunnittelussa tehtyjä valintoja. Kampanjan visuaalisen ilmeen värivalinta painottui erityisesti pinkkiin.
Muotinäytösten ja rock-konserttien kampanjamateriaalin värivalintoja, muotoiluelementtejä, tyyliä ja fonttivalintoja analysoitiin. Julisteiden ilmaisukeinoihin tutustuttaessa ilmeni, että suunnittelutyöhön vaikuttavat monet tekijät myös vastaanottajan näkökulmasta. Työssä hyödynnettiin runsaasti kirjoista ja lehdistä kerättyä tietoa värien merkityksestä ja käytöstä, erityisesti pinkin värin osalta.
Saatuja tietoja sovellettiin kampanjan suunnittelussa. Värivalintojen, kokoonpanon, ja visuaalisten elementtien tärkeys korostui. Kampanja toteutettiin menestyksellisesti. KouVogue – Fashion in Concert -tapahtuma järjestettiin Kouvolassa 5 June 2009.