Verohallinnon messuosaston toteutus ja asiakaskysely : Farmari 2009
Ukskoski, Riitta (2009)
Ukskoski, Riitta
Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200912147877
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200912147877
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tarkoituksena oli toteuttaa Farmari 2009 -maatalousnäyttelyihin Keski-Pohjanmaan verotoimiston neuvontapiste, suunnitella messuille esittelytiimi sekä toimiva messuosasto projektityöskentelyn periaatteita noudattaen ja toteuttaa asiakaskysely messuilla käyneille asiakkaille sekä tehdä kyselyn analysointi.
Viitekehyksenä on teoria projektityöskentelystä sekä markkinointikanavien ja -viestinnän vaikuttavuudesta. Tutkimusosion päämääränä oli kartoittaa Verohallinnon sähköisten asiointikanavien vaikuttavuutta ja käyttöastetta lähinnä alkutuotantoa harjoittavien henkilöiden keskuudessa. Menetelmänä oli survey-kysely, jonka otanta oli satunnainen. Kysely analysoitiin kvantitatiivisesti.
Tutkimusosiossa otettiin kantaa julkisen hallinnon alan mahdollisuuteen osallistua messujen järjestämiseen myös jatkossa ja siihen miten vaikeaa/helppoa oli koota toimiva messutiimi prosessimaailmassa työskentelevistä viranhaltijoista.
Viitekehyksenä on teoria projektityöskentelystä sekä markkinointikanavien ja -viestinnän vaikuttavuudesta. Tutkimusosion päämääränä oli kartoittaa Verohallinnon sähköisten asiointikanavien vaikuttavuutta ja käyttöastetta lähinnä alkutuotantoa harjoittavien henkilöiden keskuudessa. Menetelmänä oli survey-kysely, jonka otanta oli satunnainen. Kysely analysoitiin kvantitatiivisesti.
Tutkimusosiossa otettiin kantaa julkisen hallinnon alan mahdollisuuteen osallistua messujen järjestämiseen myös jatkossa ja siihen miten vaikeaa/helppoa oli koota toimiva messutiimi prosessimaailmassa työskentelevistä viranhaltijoista.