Machinima kone-elokuvatuotannossa
Ojaniemi, Veli-Pekka (2009)
Ojaniemi, Veli-Pekka
Vaasan ammattikorkeakoulu
2009
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200912057138
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200912057138
Tiivistelmä
Tämän päättötyön aiheena on Machinima-elokuva ja sen käyttö tietokoneanimaatioiden ja elokuvan valmistuksessa. Pääasiallinen tarkoitus on selventää lukijalle, mitä Machinima on, miten sitä valmistetaan ja mitkä ovat sen käyttötarkoitukset.
Machinima on oikean maailman elokuvateon menetelmien hyödyntämistä pelimoottorien luomassa virtuaalimaailmassa. Työn alkupuolen luvut ovat pääasiallisesti teoriaa ja selventävät lukijalle, mitä
Machinima on ja mitä menetelmiä, ohjelmia ja sovelluksia sen valmistukseen voidaan käyttää. Työn loppupuolella toteutetaan Machinima projekti jossa kuvataan Machinima elokuvan valmistuksen eri vaiheet.
Teoriaosuuden ja käytännön osuuden materiaalina on hyödynnetty aiheeseen liittyvää kirjallisuutta ja erillisiä Machinimaan erikoistuneita verkkolähteitä. Työn toimeksiantajana on toiminut Vaasan ammattikorkeakoulu.
Machinima on oikean maailman elokuvateon menetelmien hyödyntämistä pelimoottorien luomassa virtuaalimaailmassa. Työn alkupuolen luvut ovat pääasiallisesti teoriaa ja selventävät lukijalle, mitä
Machinima on ja mitä menetelmiä, ohjelmia ja sovelluksia sen valmistukseen voidaan käyttää. Työn loppupuolella toteutetaan Machinima projekti jossa kuvataan Machinima elokuvan valmistuksen eri vaiheet.
Teoriaosuuden ja käytännön osuuden materiaalina on hyödynnetty aiheeseen liittyvää kirjallisuutta ja erillisiä Machinimaan erikoistuneita verkkolähteitä. Työn toimeksiantajana on toiminut Vaasan ammattikorkeakoulu.