Globaali printti- t-paita verkkopalvelu
Salminen, Jarkka (2009)
Salminen, Jarkka
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200911266271
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200911266271
Tiivistelmä
Sosiaalisia medioita käytetään yhä enemmän ja enemmän. Niitä hyödynnetään yritysten markkinoinnissa myös kasvavasti. Globaali printti t-paita verkkopalvelu hyödyntää tehokkaasti käytetyintä ja suosituinta sosiaalista mediaa, Facebookia.
Tässä opinnäytetyössä käsitellään globaalin printti t-paita verkkopalvelun suunnittelu ja osittain myös sen toteutus. Verkkopalvelun on tarkoitus yhdistää suunnittelijat, painopalvelut ja asiakkaat. Verkkopalvelu on myös suunniteltu siten, että se lähes täysin automatisoitu, jolloin se tarvitsee mahdollisimman vähän ylläpidollisia toimenpiteitä. Opinnäytetyössä selvitetään myös verkkopalvelun kohderyhmät ja tutkitaan lyhyesti verkkoyhteisöllisyyttä sekä selvitetään Facebookin taustoja.
Tämä opinnäytetyö on produktiivinen ja tutkimusavusteinen. Tavoitteena oli tehdä suunnitelma valmiista verkkopalvelusta kokonaisuutena. Verkkopalvelun suunnittelussa otetaan huomioon markkinointi ja brändin luominen. Suunnitelma käsittää myös verkkopalvelun logon, ulkoasun ja käyttöliittymän suunnittelun. Lisäksi siinä käsitellään miten suunnittelijoita varten toteutettu innovatiivinen t-paidan luonti editori on suunniteltu, mitä sillä voi tehdä ja miten sitä käytetään. Editoria varten toteutetut 3D-mallit käydään myös läpi niin suunnittelun kuin toteutuksen osalta.
Verkkopalvelun suunnitelma vastaa opinnäytetyön tutkimuskysymykseen. Suunnitelmassa on hyödynnetty ammattilaisten ohjeita ja nyrkkisääntöjä ulkoasun ja käyttöliittymän suunnittelun osalta. Opinnäytetyössä käytetty empiirinen tutkimusmenetelmä antaa luotettavan tuloksen suunnitelman osalta. Empiirisen tutkimusmenetelmän lisäksi työssä on käytetty apuna muun muassa tilastoja ja kaavioita.
Opinnäytetyön lopputuloksena on valmis suunnitelma siitä miten kyseinen verkkopalvelu kannattaa toteuttaa ja mitä teknisiä ratkaisuja tällä hetkellä kannattaa hyödyntää. Verkkopalvelun suunnitelmaa voidaan myös soveltaa muihin tuotteisiin kuin t-paitoihin.
Tässä opinnäytetyössä käsitellään globaalin printti t-paita verkkopalvelun suunnittelu ja osittain myös sen toteutus. Verkkopalvelun on tarkoitus yhdistää suunnittelijat, painopalvelut ja asiakkaat. Verkkopalvelu on myös suunniteltu siten, että se lähes täysin automatisoitu, jolloin se tarvitsee mahdollisimman vähän ylläpidollisia toimenpiteitä. Opinnäytetyössä selvitetään myös verkkopalvelun kohderyhmät ja tutkitaan lyhyesti verkkoyhteisöllisyyttä sekä selvitetään Facebookin taustoja.
Tämä opinnäytetyö on produktiivinen ja tutkimusavusteinen. Tavoitteena oli tehdä suunnitelma valmiista verkkopalvelusta kokonaisuutena. Verkkopalvelun suunnittelussa otetaan huomioon markkinointi ja brändin luominen. Suunnitelma käsittää myös verkkopalvelun logon, ulkoasun ja käyttöliittymän suunnittelun. Lisäksi siinä käsitellään miten suunnittelijoita varten toteutettu innovatiivinen t-paidan luonti editori on suunniteltu, mitä sillä voi tehdä ja miten sitä käytetään. Editoria varten toteutetut 3D-mallit käydään myös läpi niin suunnittelun kuin toteutuksen osalta.
Verkkopalvelun suunnitelma vastaa opinnäytetyön tutkimuskysymykseen. Suunnitelmassa on hyödynnetty ammattilaisten ohjeita ja nyrkkisääntöjä ulkoasun ja käyttöliittymän suunnittelun osalta. Opinnäytetyössä käytetty empiirinen tutkimusmenetelmä antaa luotettavan tuloksen suunnitelman osalta. Empiirisen tutkimusmenetelmän lisäksi työssä on käytetty apuna muun muassa tilastoja ja kaavioita.
Opinnäytetyön lopputuloksena on valmis suunnitelma siitä miten kyseinen verkkopalvelu kannattaa toteuttaa ja mitä teknisiä ratkaisuja tällä hetkellä kannattaa hyödyntää. Verkkopalvelun suunnitelmaa voidaan myös soveltaa muihin tuotteisiin kuin t-paitoihin.