Uusasiakashankintaopas : case Päivystyskomppania Oy
Neva, Ville; Parkkonen, Mikko (2009)
Neva, Ville
Parkkonen, Mikko
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200911205758
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200911205758
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä Päivystyskomppania Oy:lle toimiva,
selkeä ja helppokäyttöinen uusasiakashankintaopas. Päivystyskomppania Oy on pääkaupunkiseudulla toimiva kiinteistöhuoltoalan yritys. Yrityksellä ei ollut selkeää linjaa asiakashankintaan, joten tehtävänannoksi tuli ratkaista tämä ongelma. Selkein tapa auttaa Päivystyskomppania Oy:tä oli tehdä yrityksen asiakashankintaa varten opas, jossa käsitellään kaikki asiakashankinnan vaiheet yrityksen näkökulmasta. Päivystyskomppania Oy:lle
tehtiin myös markkinointiesite, jolla se voi lähestyä mahdollisimman vaivatta laajaa määrää
asiakkaita.
Oppaan käyttötarpeita selvitettiin yrityksen olemassa olevia materiaaleja tarkastelemalla.
Oppaan tekoprosessin aikana haastateltiin myös yrityksen johtoa. Lisäksi aineistona on käytetty Internetistä ja kirjoista löytyneitä alan artikkeleita tukemaan tekijöiden näkemystä.
Konkreettisina tuloksina on laadittu uusasiakashankintaopas sekä markkinointiesite. Päivystyskomppania Oy saa käyttöönsä selkeitä ja helppokäyttöisiä työkaluja, jotka tukevat
yrityksen toiminnan kehittämistä ja myyntiä. Näiden käytännön hyödyt ja vaikutus yrityksen toiminnan tulokseen selviävät vasta, kun työkalut ovat olleet käytössä jonkin aikaa.
selkeä ja helppokäyttöinen uusasiakashankintaopas. Päivystyskomppania Oy on pääkaupunkiseudulla toimiva kiinteistöhuoltoalan yritys. Yrityksellä ei ollut selkeää linjaa asiakashankintaan, joten tehtävänannoksi tuli ratkaista tämä ongelma. Selkein tapa auttaa Päivystyskomppania Oy:tä oli tehdä yrityksen asiakashankintaa varten opas, jossa käsitellään kaikki asiakashankinnan vaiheet yrityksen näkökulmasta. Päivystyskomppania Oy:lle
tehtiin myös markkinointiesite, jolla se voi lähestyä mahdollisimman vaivatta laajaa määrää
asiakkaita.
Oppaan käyttötarpeita selvitettiin yrityksen olemassa olevia materiaaleja tarkastelemalla.
Oppaan tekoprosessin aikana haastateltiin myös yrityksen johtoa. Lisäksi aineistona on käytetty Internetistä ja kirjoista löytyneitä alan artikkeleita tukemaan tekijöiden näkemystä.
Konkreettisina tuloksina on laadittu uusasiakashankintaopas sekä markkinointiesite. Päivystyskomppania Oy saa käyttöönsä selkeitä ja helppokäyttöisiä työkaluja, jotka tukevat
yrityksen toiminnan kehittämistä ja myyntiä. Näiden käytännön hyödyt ja vaikutus yrityksen toiminnan tulokseen selviävät vasta, kun työkalut ovat olleet käytössä jonkin aikaa.