Palautekysely Haikon kylpylän hoitolapalveluista
Heinonen, Salla (2009)
Heinonen, Salla
Laurea-ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200911165466
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200911165466
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin Haikon kylpylälle, ja sen tavoitteena oli selvittää minkälaiset ihmiset käyttävät Haikon kylpylän hoitolan palveluita ja kuinka tyytyväisiä he olivat saamansa palvelun laatuun. Tutkimuksessa kysyttiin myös kylpylän hoitolan yhteydessä olevan hoitovaraamon ja myymälän palvelun laadusta sekä myymälän valikoimasta.
Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä käsitellään palvelua ja palvelun laatua
sekä asiakastyytyväisyyttä ja sen muodostumista. Tutkimusosiossa käsitellään tutkimusmenetelmiä, tulosten analysointia ja esitystapaa, jotka ovat työn kannalta tärkeitä käsitteitä. Tulokset ja yhteenveto-osioissa esitellään palautekyselyn tulokset ja esitetään jatkotoimenpiteitä.
Tutkimus toteutettiin keväällä 2009 ja siinä on käytetty kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Kyselylomakkeet jaettiin hoidoissa käyneille asiakkaille hoidon päätteeksi. Kyselyä jatkettiin niin kauan, kunnes vastauksia oli saatu sata kappaletta.
Tutkimus antoi hyvää tietoa siitä minkälaiset ihmiset käyttävät Haikon kylpylän hoitolan palveluita ja kuinka tyytyväisiä he olivat saamaansa palveluun. Lähes kaikki pitivät saamaansa palvelua hyvänä tai erinomaisena.
Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä käsitellään palvelua ja palvelun laatua
sekä asiakastyytyväisyyttä ja sen muodostumista. Tutkimusosiossa käsitellään tutkimusmenetelmiä, tulosten analysointia ja esitystapaa, jotka ovat työn kannalta tärkeitä käsitteitä. Tulokset ja yhteenveto-osioissa esitellään palautekyselyn tulokset ja esitetään jatkotoimenpiteitä.
Tutkimus toteutettiin keväällä 2009 ja siinä on käytetty kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Kyselylomakkeet jaettiin hoidoissa käyneille asiakkaille hoidon päätteeksi. Kyselyä jatkettiin niin kauan, kunnes vastauksia oli saatu sata kappaletta.
Tutkimus antoi hyvää tietoa siitä minkälaiset ihmiset käyttävät Haikon kylpylän hoitolan palveluita ja kuinka tyytyväisiä he olivat saamaansa palveluun. Lähes kaikki pitivät saamaansa palvelua hyvänä tai erinomaisena.