ServiceNode-järjestelmän markkinointitutkimus : CASE: Nokia Siemens Networks Oy
Ovitz, Michael (2009)
Ovitz, Michael
Laurea-ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200909054344
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200909054344
Tiivistelmä
Tutkimuksen tarkoituksena on luoda kehitysehdotuksia Remote Access Solution -yksikön ServiceNode-järjestelmän markkinointia varten. Tavoitteena on löytää avainargumentteja, joilla ServiceNode saataisiin tuntumaan houkuttelevammalta sisäisille kohderyhmille. Lisäksi tutkimuksen tavoitteena on löytää kehitysehdotuksia markkinointimateriaalin jakelukanavien suhteen.
ServiceNode on osa Remote Access Service–järjestelmää, joka mahdollistaa etätuen antamisen teleoperaattoriasiakkaille ympäri maailmaa. ServiceNode tarjoaa monia uusia ominaisuuksia, kuten parannellun käyttäjähallinnan sekä turvallisuutta parantavia ominaisuuksia. Tutkimus rajataan materiaalin keräämiseen sekä kehitysehdotusten tekemiseen kolmelle kohderyhmälle, jotka ovat Care Program Managers, Software Services Operations sekä Key Users.
Tutkimus toteutetaan kvalitatiivisena tutkimuksena, jossa teemahaastattelun keinoin selvitetään ehdotuksia sekä näkökulmia uudenlaista markkinointimateriaalia varten. Haastatteluja tukemaan kerätään teoriatietoa sisäisestä markkinoinnista, markkinointiviestinnästä, tietojenkeruumenetelmistä sekä tiedon analysoinnista.
Tutkimuksen tuloksena pystytään antamaan monia kehitysehdotuksia sekä argumentteja tukemaan tulevaa markkinointimateriaalia. Kehitysehdotusten ensimmäinen osa koskee asioita joita tulisi selventää, täsmentää ja korostaa epäselvyyksien ja väärinkäsitysten välttämiseksi. Toinen osa käsittelee tapoja sekä metodeja, joilla voitaisiin varmistaa tulevan markkinointimateriaalin tarpeeksi laaja levitys sekä kohderyhmien huomio ServiceNode-järjestelmälle.
Haastatteluiden perusteella voidaan sanoa, että kohderyhmäkeskeinen markkinointi on tarpeen ServiceNode–järjestelmälle.
ServiceNode on osa Remote Access Service–järjestelmää, joka mahdollistaa etätuen antamisen teleoperaattoriasiakkaille ympäri maailmaa. ServiceNode tarjoaa monia uusia ominaisuuksia, kuten parannellun käyttäjähallinnan sekä turvallisuutta parantavia ominaisuuksia. Tutkimus rajataan materiaalin keräämiseen sekä kehitysehdotusten tekemiseen kolmelle kohderyhmälle, jotka ovat Care Program Managers, Software Services Operations sekä Key Users.
Tutkimus toteutetaan kvalitatiivisena tutkimuksena, jossa teemahaastattelun keinoin selvitetään ehdotuksia sekä näkökulmia uudenlaista markkinointimateriaalia varten. Haastatteluja tukemaan kerätään teoriatietoa sisäisestä markkinoinnista, markkinointiviestinnästä, tietojenkeruumenetelmistä sekä tiedon analysoinnista.
Tutkimuksen tuloksena pystytään antamaan monia kehitysehdotuksia sekä argumentteja tukemaan tulevaa markkinointimateriaalia. Kehitysehdotusten ensimmäinen osa koskee asioita joita tulisi selventää, täsmentää ja korostaa epäselvyyksien ja väärinkäsitysten välttämiseksi. Toinen osa käsittelee tapoja sekä metodeja, joilla voitaisiin varmistaa tulevan markkinointimateriaalin tarpeeksi laaja levitys sekä kohderyhmien huomio ServiceNode-järjestelmälle.
Haastatteluiden perusteella voidaan sanoa, että kohderyhmäkeskeinen markkinointi on tarpeen ServiceNode–järjestelmälle.