Yritysilme Toysox Oy:lle
Siltamäki, Kati (2009)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200905132740
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200905132740
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli yritysilmeen suunnittelu ja toteutus Toysox Oy:lle. Yritys on keskittynyt aluspukeutumiseen, eli sukkien, alus- ja yöasujen valmistukseen. Vaatteiden printeistä löytyy humoristisia sarjakuvahahmoja, mm. Viivi ja Wagner, Kippari Kalle, Kamut ja Fingerpori. Asiakaskuntana ovat kaiken ikäiset sarjakuvan ja huumorin ystävät, sekä merkittävät marketit ja tavaratalot.
Suunnittelutehtävään kuului luoda oma tunnus, graafisesti yhdenmukainen peruslomakkeisto, sekä internetsivut. Toinen keskeinen tavoite oli tutkia verkkokaupan perustamistapoja, sillä asiakkaan suunnitelmissa on myöhemmin mahdollisesti perustaa sellainen. Työssä vertaillaan erityisesti valmiskaupparatkaisuja, joita on tarjolla verkkokaupan perustajaa varten, ja pyritään selvittämään millaisin perustein kaupparatkaisu tulisi valita. Asiaan vaikuttaa mm. verkkokaupan laajuus, sekä miten hyvin kauppias tuntee verkkokauppaympäristön entuudestaan. Lähteinä käytettiin saatavilla olevaa alan kirjallisuutta.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi perusteltu ja tarkoituksenmukainen graafinen ilme Toysoxille. Prosessissa käsiteltiin graafisen ilmeen suunnittelua teoreettisesta ja käytännöllisestä näkökulmasta.
Opinnäytetyön aiheena oli yritysilmeen suunnittelu ja toteutus Toysox Oy:lle. Yritys on keskittynyt aluspukeutumiseen, eli sukkien, alus- ja yöasujen valmistukseen. Vaatteiden printeistä löytyy humoristisia sarjakuvahahmoja, mm. Viivi ja Wagner, Kippari Kalle, Kamut ja Fingerpori. Asiakaskuntana ovat kaiken ikäiset sarjakuvan ja huumorin ystävät, sekä merkittävät marketit ja tavaratalot.
Suunnittelutehtävään kuului luoda oma tunnus, graafisesti yhdenmukainen peruslomakkeisto, sekä internetsivut. Toinen keskeinen tavoite oli tutkia verkkokaupan perustamistapoja, sillä asiakkaan suunnitelmissa on myöhemmin mahdollisesti perustaa sellainen. Työssä vertaillaan erityisesti valmiskaupparatkaisuja, joita on tarjolla verkkokaupan perustajaa varten, ja pyritään selvittämään millaisin perustein kaupparatkaisu tulisi valita. Asiaan vaikuttaa mm. verkkokaupan laajuus, sekä miten hyvin kauppias tuntee verkkokauppaympäristön entuudestaan. Lähteinä käytettiin saatavilla olevaa alan kirjallisuutta.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi perusteltu ja tarkoituksenmukainen graafinen ilme Toysoxille. Prosessissa käsiteltiin graafisen ilmeen suunnittelua teoreettisesta ja käytännöllisestä näkökulmasta.