Lapsille suunnattu informatiivinen kuvitus : – Peli- ja kirjasarjan suunnittelu
Grönqvist, Sonja (2008)
Grönqvist, Sonja
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2008
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200904141957
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200904141957
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia informatiivisen kuvituksen vaikutusta oppimiseen, sekä ennen kaikkea kuvalle asetettuja vaatimuksia oppimisen edesauttamiseksi. Tavoitteena oli luoda yhtenäinen käsitys siitä mitä on huomioitava lapsille suunnattua informatiivista suunnittelua tehtäessä ja kuinka se toteutetaan käytännön työssä.
Työssä käsitellään myös lapsille suunnatun kertovan kuvituksen haasteita ja vaatimuksia. Työ käy läpi kuvitusprosessin eri vaiheita ja niihin sovellettavia keinoja ja käytäntöjä.
Työ perustuu pääosin aiheesta jo olemassa oleviin julkaisuihin ja niiden sisältämän informaation soveltamiseen käytännössä.
Lopputyön projekti osa käsittää lasten sosiaalisia taitoja kehittävän peli- ja satukirja kokonaisuuden. Työssä raportoidaan myös projektiosan kirjakuvitusta ja peli-ilmeen suunnittelua.
Työn kokoaa yhteen materiaalia ja huomioita joita voi hyödyntää lapsille suunnatun informatiivisen kuvituksen suunnittelussa ja käytännön toteutuksessa.
Työssä käsitellään myös lapsille suunnatun kertovan kuvituksen haasteita ja vaatimuksia. Työ käy läpi kuvitusprosessin eri vaiheita ja niihin sovellettavia keinoja ja käytäntöjä.
Työ perustuu pääosin aiheesta jo olemassa oleviin julkaisuihin ja niiden sisältämän informaation soveltamiseen käytännössä.
Lopputyön projekti osa käsittää lasten sosiaalisia taitoja kehittävän peli- ja satukirja kokonaisuuden. Työssä raportoidaan myös projektiosan kirjakuvitusta ja peli-ilmeen suunnittelua.
Työn kokoaa yhteen materiaalia ja huomioita joita voi hyödyntää lapsille suunnatun informatiivisen kuvituksen suunnittelussa ja käytännön toteutuksessa.