Matkailupaketteja espanjalaisille matkailijoille Helsinkiin
Olkinuora, Emilia (2009)
Olkinuora, Emilia
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200904071902
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200904071902
Tiivistelmä
Työn aihe syntyi omakohtaisesta Espanjan ja sen kulttuurin tuntemuksesta ja halusta tehdä työ liittyen jotenkin aiheeseen. Työn toimeksianto tuli Espanjassa toimivalta incoming- yritykseltä Viandantelta. Aihe työlle muotoutui lopulta toimeksiantajan suunnitelmasta tuoda espanjalaisia matkailijoita Suomeen.
Tavoitteena oli kehittää kestävän matkailun periaatteiden mukaisia matkailupaketteja espanjalaisille matkailijoille Helsinkiin. Helsinkiin kohteena sisältyy työssä myös Uusimaa ja muut lähialueet. Lähtökohtana oli paketoida kohdealueen jo valmiita ja myös joitakin uusia matkailutuotteita espanjalaisia palveleviksi kokonaisuuksiksi.
Työssä hyödynnettiin espanjalaisesta ja suomalaisesta kulttuureista kertovaa kirjallisuutta, joita verrattiin toisiinsa. Pakettien suunnittelua varten tutustuttiin matkailutuotteeseen ja tuotteistamiseen liittyvään teoriaan sekä Helsingin ja lähialueiden matkailutarjontaan. Työssä käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Luotiin sähköpostikysely, joka lähetettiin toimeksiantajan 125 kontaktihenkilölle, joista 66 henkilöä vastasi, mikä antoi vastausprosentiksi 53.
Kyselyn tulosten pohjalta valittiin segmentti 31–40-vuotiaat, jolle matkailupaketit tuotettiin. Ajatuksena on tehdä Helsingistä ympärivuotinen kohde espanjalaisille matkailijoille. Tästä syystä tuotettiin kolme eri matkailupakettia, kaksi kesäkaudelle ja yksi talvikaudelle. Matkailupaketit ovat ehdotuksia niin toimeksiantajalle kuin tuleville asiakkaillekin.
Työn tavoitteena oli tuottaa kestävän matkailun mukaisia matkailupaketteja. Paketit on suunniteltu yksittäisille matkailijoille tai pienille ryhmille. Niiden aiheena on tutustua Suomen luontoon ja kulttuuriin. Espanjalaiset matkailijat yöpyvät yksityisessä omistuksessa olevissa hotelleissa ja mökeissä, he ruokailevat suomalaisissa ravintoloissa ja kulkevat yleisillä kulkuneuvoilla, pyöräillen ja jalkaisin.
Työn toivotaan auttavan toimeksiantajaa uutta yritystä perustettaessa ja myös ehdotettujen matkailupakettien olevan perusta tuleville matkoille Helsinkiin.
Tavoitteena oli kehittää kestävän matkailun periaatteiden mukaisia matkailupaketteja espanjalaisille matkailijoille Helsinkiin. Helsinkiin kohteena sisältyy työssä myös Uusimaa ja muut lähialueet. Lähtökohtana oli paketoida kohdealueen jo valmiita ja myös joitakin uusia matkailutuotteita espanjalaisia palveleviksi kokonaisuuksiksi.
Työssä hyödynnettiin espanjalaisesta ja suomalaisesta kulttuureista kertovaa kirjallisuutta, joita verrattiin toisiinsa. Pakettien suunnittelua varten tutustuttiin matkailutuotteeseen ja tuotteistamiseen liittyvään teoriaan sekä Helsingin ja lähialueiden matkailutarjontaan. Työssä käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Luotiin sähköpostikysely, joka lähetettiin toimeksiantajan 125 kontaktihenkilölle, joista 66 henkilöä vastasi, mikä antoi vastausprosentiksi 53.
Kyselyn tulosten pohjalta valittiin segmentti 31–40-vuotiaat, jolle matkailupaketit tuotettiin. Ajatuksena on tehdä Helsingistä ympärivuotinen kohde espanjalaisille matkailijoille. Tästä syystä tuotettiin kolme eri matkailupakettia, kaksi kesäkaudelle ja yksi talvikaudelle. Matkailupaketit ovat ehdotuksia niin toimeksiantajalle kuin tuleville asiakkaillekin.
Työn tavoitteena oli tuottaa kestävän matkailun mukaisia matkailupaketteja. Paketit on suunniteltu yksittäisille matkailijoille tai pienille ryhmille. Niiden aiheena on tutustua Suomen luontoon ja kulttuuriin. Espanjalaiset matkailijat yöpyvät yksityisessä omistuksessa olevissa hotelleissa ja mökeissä, he ruokailevat suomalaisissa ravintoloissa ja kulkevat yleisillä kulkuneuvoilla, pyöräillen ja jalkaisin.
Työn toivotaan auttavan toimeksiantajaa uutta yritystä perustettaessa ja myös ehdotettujen matkailupakettien olevan perusta tuleville matkoille Helsinkiin.