Henkilöstöravintola Apollon kokoustarjoilu- ja palvelukonseptin kehittäminen
Fiessinger, Sari (2009)
Fiessinger, Sari
Laurea-ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200904051874
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200904051874
Tiivistelmä
Laurea-ammattikorkeakoulu Tiivistelmä
Laurea Leppävaara
Palvelujen tuottamisen ja johtamisen koulutusohjelma
Sari Fiessinger
Henkilöstöravintola Apollon kokoustarjoilu –ja palvelukonseptin kehittäminen
Vuosi 2009 Sivumäärä 35
Opinnäytetyön tarkoitus oli tutkia ja kehittää Fazer Amican henkilöstöravintola Apollon kokous –ja palvelukonseptia asiakastyytyväisyyskyselystä saatavien tuloksien avulla. Apollo sijaitsee oikeusministeriön tiloissa ja tarjoaa catering-palveluja valtion hallinnossa työskenteleville.
Työn teoriaosuudessa kuvattiin palvelukonseptia ja sen osatekijöitä ja toimintaa kokonaisvaltaisesti. Työ kertoo, miten tärkeää yrityksessä on panostaa asiakasystävälliseen palvelukokonaisuuden toteuttamiseen ja sen jatkuvaan kehittämiseen.
Opinnäytetyössä asiakkailta tiedusteltiin kyselylomakkeen avulla, että minkälaisia asioita he pitävät tärkeinä kokoustarjoilu- ja palvelukonseptiin liittyvissä asioissa. Kysely toteutettiin Amican omalla survette- kyselypohjalla. Kysely lähetettiin internetin välityksellä 80.lle oikeusministeriössä työskentelevälle henkilölle. Kyselyyn vastasi 34 henkilöä. Tutkimus oli määrällinen tutkimus.
Vastauksista saatiin selville, että suurin osa vastanneista oli tyytyväisiä kokouskahvitustuotteisiin ja siihen liittyvään palveluun. Avoimista vastauksista saatiin selvemmin kehitysideoita, joita tullaan hyödyntämään jatkossa. Parhaimmat tulokset saatiin palvelutapahtumaan liittyvistä vastauksista, kuten kokouspalvelujen suunnitteluvaiheeseen liittyvissä asioissa. Kokoustuotteiden keveyteen ja kokoon haluttiin selkeimmin parannusta. Suurin osa vastaajista oli naisia ja 50 - 59 vuoden ikäisiä. Opinnäytetyötä tullaan hyödyntämään henkilöravintola Apollossa, jossa on jo tehty kokoustarjoiluun– ja palvelukonseptiin parannuksia opinnäytetyön tuloksia hyödyntämällä.
Asiasanat: palvelu, palvelukonsepti, asiakastyytyväisyys
Laurea Leppävaara
Palvelujen tuottamisen ja johtamisen koulutusohjelma
Sari Fiessinger
Henkilöstöravintola Apollon kokoustarjoilu –ja palvelukonseptin kehittäminen
Vuosi 2009 Sivumäärä 35
Opinnäytetyön tarkoitus oli tutkia ja kehittää Fazer Amican henkilöstöravintola Apollon kokous –ja palvelukonseptia asiakastyytyväisyyskyselystä saatavien tuloksien avulla. Apollo sijaitsee oikeusministeriön tiloissa ja tarjoaa catering-palveluja valtion hallinnossa työskenteleville.
Työn teoriaosuudessa kuvattiin palvelukonseptia ja sen osatekijöitä ja toimintaa kokonaisvaltaisesti. Työ kertoo, miten tärkeää yrityksessä on panostaa asiakasystävälliseen palvelukokonaisuuden toteuttamiseen ja sen jatkuvaan kehittämiseen.
Opinnäytetyössä asiakkailta tiedusteltiin kyselylomakkeen avulla, että minkälaisia asioita he pitävät tärkeinä kokoustarjoilu- ja palvelukonseptiin liittyvissä asioissa. Kysely toteutettiin Amican omalla survette- kyselypohjalla. Kysely lähetettiin internetin välityksellä 80.lle oikeusministeriössä työskentelevälle henkilölle. Kyselyyn vastasi 34 henkilöä. Tutkimus oli määrällinen tutkimus.
Vastauksista saatiin selville, että suurin osa vastanneista oli tyytyväisiä kokouskahvitustuotteisiin ja siihen liittyvään palveluun. Avoimista vastauksista saatiin selvemmin kehitysideoita, joita tullaan hyödyntämään jatkossa. Parhaimmat tulokset saatiin palvelutapahtumaan liittyvistä vastauksista, kuten kokouspalvelujen suunnitteluvaiheeseen liittyvissä asioissa. Kokoustuotteiden keveyteen ja kokoon haluttiin selkeimmin parannusta. Suurin osa vastaajista oli naisia ja 50 - 59 vuoden ikäisiä. Opinnäytetyötä tullaan hyödyntämään henkilöravintola Apollossa, jossa on jo tehty kokoustarjoiluun– ja palvelukonseptiin parannuksia opinnäytetyön tuloksia hyödyntämällä.
Asiasanat: palvelu, palvelukonsepti, asiakastyytyväisyys