Tuotteen lanseeraus : case Cello
Hakatie, Aleksi; Hietanen, Tomi (2009)
Hakatie, Aleksi
Hietanen, Tomi
Lahden ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200903161713
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200903161713
Tiivistelmä
Markkinointiviestinnän rooli on käynyt entistä tärkeämmäksi kilpailussa kuluttajista. Markkinointiviestinnän rakentamisesta ja johtamisesta on tullut osa yhä useamman yrityksen strategiaa. Markkinointiviestinnän rakentamisen perusedellytyksenä on toimiva ja laadukas tuote. Brandiaseman saavuttaminen markkinointiviestinnällä luo tuotteelle markkinoilla vahvan aseman kuluttajan silmissä. Lanseerattavan tuotteen markkinointiviestintää rakennettaessa on tärkeää, että lanseeraus tapahtuu pitkällä aikavälillä. Tuotteen lanseeraus on pitkäjänteistä toimintaa, joka ei tapahdu nopeasti.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on pyrkiä muodostamaan kuva tuotteen lanseerauksen eri osa-alueista. Tavoitteena on tuoda lukijalle kuva tuotteen lanseerauksen eri osa-alueista selkeästi ja ymmärrettävästi. Päätarkoituksena on tuoda esille tuotteen lanseerauksen merkitys uuden tuotteen markkinoille tuomisessa. Tutkimusosassa tutkitaan lanseerauksen ensimmäisen vaiheen imagon muodostumista K-raudoissa ja Rautioissa sisustuksen myyjien ja vastuuhenkilöiden kesken. Tutkimus suoritettiin kyselylomakkeella. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää onko markkinointiviestintä tavoittanut kohderyhmänsä ja miten lanseerauksen ensimmäinen vaihe on onnistunut.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on pyrkiä muodostamaan kuva tuotteen lanseerauksen eri osa-alueista. Tavoitteena on tuoda lukijalle kuva tuotteen lanseerauksen eri osa-alueista selkeästi ja ymmärrettävästi. Päätarkoituksena on tuoda esille tuotteen lanseerauksen merkitys uuden tuotteen markkinoille tuomisessa. Tutkimusosassa tutkitaan lanseerauksen ensimmäisen vaiheen imagon muodostumista K-raudoissa ja Rautioissa sisustuksen myyjien ja vastuuhenkilöiden kesken. Tutkimus suoritettiin kyselylomakkeella. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää onko markkinointiviestintä tavoittanut kohderyhmänsä ja miten lanseerauksen ensimmäinen vaihe on onnistunut.