Planning, producing and executing marketing for Leppävaara-viikko 2008
Laukkanen, Jaana (2009)
Laukkanen, Jaana
Laurea-ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200903131695
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200903131695
Tiivistelmä
Leppävaara-viikko 2008 markkinoinnin suunnittelu, tuottaminen sekä toteutus
Tämä opinnäytetyö tutkii Leppävaara-viikko 2008 projektin markkinointimateriaalin suunnitteluprosessia, tuottamista painotalojen kilpailuttamisesta valmiin tuotteen saamiseen sekä markkinoinnin lopputoteutuksen suorittamista. Leppävaara-viikko 2008 projektiryhmä koostui vuonna 2008 Laurean sekä Evtekin (nykyään Metropolin,) opiskelijoista.
Tapahtumamarkkinoinnin osa-alueita on tutkittu perusteellisesti tämän opinnäytetyön teoria osiossa. Tämän myötä suunniteltiin Leppävaara-viikko 2008 projektin markkinointi. Projektissa luotu markkinointi suunniteltiin teoria osion mukaisesti.
Leppävaara-viikko 2008 projektiryhmä onnistui luomaan yhteneväisen markkinoinnin suurtapahtumalle, sekä vahvistamaan tapahtuman teemaa, joka tänä vuonna oli lapset, nuoret ja monikulttuurinen Leppävaara sekä Espoo 550 vuotta.
Projektiryhmän tavoitteet asetettiin ohjausryhmän sekä projektiryhmän yhteisestä päätöksestä. Keskeisimmiksi tavoitteiksi nousi Leppävaara-viikko 2008 markkinointimateriaalien levikin kasvattaminen sekä näkyvyyden lisääminen Leppävaaran kaupunkikeskuksen asukkaiden keskuudessa. Myös projekti tunnettuuden kasvattaminen oli tärkeimpien tavoitteiden joukossa.
Projektin edetessä projektiryhmä kohtasi ongelmia, mutta mahdollisti projektin onnistumisen riskien hallinnalla sekä luovalla ajattelulla. Projektin onnistumisen mittoina ollessa projektin aikataulussa pysyminen, budjetissa pysyminen sekä markkinointimateriaalin laadullisuus, projektin voi ajatella olevan onnistunut. Tämän opinnäytetyön lopussa käydään läpi projektin tulokset,loppuraportointi sekä ehdotelmat tulevia vuosia ajatellen.
Tämä opinnäytetyö tutkii Leppävaara-viikko 2008 projektin markkinointimateriaalin suunnitteluprosessia, tuottamista painotalojen kilpailuttamisesta valmiin tuotteen saamiseen sekä markkinoinnin lopputoteutuksen suorittamista. Leppävaara-viikko 2008 projektiryhmä koostui vuonna 2008 Laurean sekä Evtekin (nykyään Metropolin,) opiskelijoista.
Tapahtumamarkkinoinnin osa-alueita on tutkittu perusteellisesti tämän opinnäytetyön teoria osiossa. Tämän myötä suunniteltiin Leppävaara-viikko 2008 projektin markkinointi. Projektissa luotu markkinointi suunniteltiin teoria osion mukaisesti.
Leppävaara-viikko 2008 projektiryhmä onnistui luomaan yhteneväisen markkinoinnin suurtapahtumalle, sekä vahvistamaan tapahtuman teemaa, joka tänä vuonna oli lapset, nuoret ja monikulttuurinen Leppävaara sekä Espoo 550 vuotta.
Projektiryhmän tavoitteet asetettiin ohjausryhmän sekä projektiryhmän yhteisestä päätöksestä. Keskeisimmiksi tavoitteiksi nousi Leppävaara-viikko 2008 markkinointimateriaalien levikin kasvattaminen sekä näkyvyyden lisääminen Leppävaaran kaupunkikeskuksen asukkaiden keskuudessa. Myös projekti tunnettuuden kasvattaminen oli tärkeimpien tavoitteiden joukossa.
Projektin edetessä projektiryhmä kohtasi ongelmia, mutta mahdollisti projektin onnistumisen riskien hallinnalla sekä luovalla ajattelulla. Projektin onnistumisen mittoina ollessa projektin aikataulussa pysyminen, budjetissa pysyminen sekä markkinointimateriaalin laadullisuus, projektin voi ajatella olevan onnistunut. Tämän opinnäytetyön lopussa käydään läpi projektin tulokset,loppuraportointi sekä ehdotelmat tulevia vuosia ajatellen.