Modernization of HR services driven by digitalization : example of Russian Railways
Khairullina, Kamilla (2021)
Diplomityö
Khairullina, Kamilla
2021
School of Engineering Science, Tuotantotalous
Kaikki oikeudet pidätetään.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021062239372
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021062239372
Tiivistelmä
The aim of the dissertation is to study ways to improve HR services in the context of digitalization. Digital transformation entails a change in the role and functions of a company's HR department. Therefore, it is important to introduce technologies into the work of HR at all stages: from the search for employees to their implementation and further development. And since our world is constantly changing, the technologies used in the work of HR also change. This paper analyzes not only the impact of digitalization on HR but also discusses all the ways that will help companies to digitally transform the work of HR departments.
For the dissertation hypothesis, this analysis consists of the use of qualitative and quantitative methods with the involvement of company employees implementing Digital HR in their work. The methodological analysis included observation of the activities of HR of the services of a Russian company and data analysis using standard statistical methods.
The conducted research led to the identification of measures to improve the HR services of the company based on the analysis of existing HR services, the study of trends in Digital HR, and interviews of employees and potential employees of the company.
Thus, the proposed measures will help bridge the gap between the company's high strategic goals regarding the development of HR of the company's services and its current development as part of the transition to the digital economy. The recommendations presented in this work can be used for the development of HR services in any company that uses technologies in HR operations. Väitöskirjan tarkoituksena on tutkia tapoja parantaa HR-palveluita digitalisaation yhteydessä. Digitaalinen muutos merkitsee muutosta yrityksen henkilöstöosaston roolissa ja toiminnoissa. Siksi on tärkeää ottaa tekniikat käyttöön henkilöstöhallinnon työssä kaikissa vaiheissa: työntekijöiden etsimisestä niiden toteuttamiseen ja jatkokehitykseen. Ja koska maailmamme muuttuu jatkuvasti, myös HR-työssä käytettävät tekniikat muuttuvat. Tässä artikkelissa analysoidaan paitsi digitalisaation vaikutuksia henkilöstöresursseihin myös käsitellään kaikkia tapoja, jotka auttavat yrityksiä muuttamaan henkilöstöosastojen työtä digitaalisesti.
Väitöshypoteesin kannalta tämä analyysi koostuu kvalitatiivisten ja kvantitatiivisten menetelmien käytöstä, johon Digital HR: n käyttöön ottavat yrityksen työntekijät osallistuvat. Metodologinen analyysi sisälsi venäläisen yrityksen henkilöstön HR-toiminnan tarkkailun ja data-analyysin tavanomaisilla tilastollisilla menetelmillä.
Tehty tutkimus johti toimenpiteiden tunnistamiseen yrityksen HR-palveluiden parantamiseksi nykyisten HR-palveluiden analyysin, digitaalisen HR-trendin tutkimuksen sekä yrityksen työntekijöiden ja potentiaalisten työntekijöiden haastattelujen perusteella.
Ehdotetut toimenpiteet auttavat siten kaventamaan kuilua yhtiön korkeiden strategisten tavoitteiden välillä, jotka koskevat yrityksen palvelujen henkilöstöhallinnon kehittämistä, ja sen nykyisen kehityksen osana siirtymistä digitaalitalouteen. Tässä työssä esitettyjä suosituksia voidaan käyttää henkilöstöpalveluiden kehittämiseen yrityksissä, jotka käyttävät teknologioita HR-toiminnassa.
For the dissertation hypothesis, this analysis consists of the use of qualitative and quantitative methods with the involvement of company employees implementing Digital HR in their work. The methodological analysis included observation of the activities of HR of the services of a Russian company and data analysis using standard statistical methods.
The conducted research led to the identification of measures to improve the HR services of the company based on the analysis of existing HR services, the study of trends in Digital HR, and interviews of employees and potential employees of the company.
Thus, the proposed measures will help bridge the gap between the company's high strategic goals regarding the development of HR of the company's services and its current development as part of the transition to the digital economy. The recommendations presented in this work can be used for the development of HR services in any company that uses technologies in HR operations.
Väitöshypoteesin kannalta tämä analyysi koostuu kvalitatiivisten ja kvantitatiivisten menetelmien käytöstä, johon Digital HR: n käyttöön ottavat yrityksen työntekijät osallistuvat. Metodologinen analyysi sisälsi venäläisen yrityksen henkilöstön HR-toiminnan tarkkailun ja data-analyysin tavanomaisilla tilastollisilla menetelmillä.
Tehty tutkimus johti toimenpiteiden tunnistamiseen yrityksen HR-palveluiden parantamiseksi nykyisten HR-palveluiden analyysin, digitaalisen HR-trendin tutkimuksen sekä yrityksen työntekijöiden ja potentiaalisten työntekijöiden haastattelujen perusteella.
Ehdotetut toimenpiteet auttavat siten kaventamaan kuilua yhtiön korkeiden strategisten tavoitteiden välillä, jotka koskevat yrityksen palvelujen henkilöstöhallinnon kehittämistä, ja sen nykyisen kehityksen osana siirtymistä digitaalitalouteen. Tässä työssä esitettyjä suosituksia voidaan käyttää henkilöstöpalveluiden kehittämiseen yrityksissä, jotka käyttävät teknologioita HR-toiminnassa.