Vastuullisuudella parempaa mainetta ja voitontuottamiskykyä muutoksessa
Hakonen, Anu (2020)
Hakonen, Anu
Editoija
Hakonen, Anu
Viitala, Riitta
Kääntä, Riitta
Vaasan yliopisto
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020080448060
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020080448060
Tiivistelmä
Vaatimukset yritysten ja julkisten organisaatioiden toiminnan vastuullisuudesta ovat viime vuosina kasvaneet. Paineita tulee monesta suunnasta – lainsäätäjiltä, omistajilta ja asiakkailta. Mutta mitä vastuullisuudella tarkoitetaan? Ensimmäisenä tulee mieleen ympäristötietoisuus ja -suojelu. Monet yritykset rakentavat mainettaan vastuullisuusohjelmilla, joiden kärkenä on luonnolle aiheutuvan haitan minimointi. Tällaisesta ohjelmasta
on kuuluisa esimerkiksi vastuullisuudestaan palkittu lentoyhtiö KLM, joka pyrkii monin keinoin vähentämään lentoliikenteen hiilijalanjälkeä.
on kuuluisa esimerkiksi vastuullisuudestaan palkittu lentoyhtiö KLM, joka pyrkii monin keinoin vähentämään lentoliikenteen hiilijalanjälkeä.