Hur bygger man upp ett framgångsrikt varumärke? : Och varför har Fazer lyckas med det?
Merilä, Maria (2019)
Merilä, Maria
Åbo Akademi
2019
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019121146730
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019121146730
Tiivistelmä
Varumärken spelar en stor roll i dagens läge. Det finns massvis med olika alternativ för konsumenterna att välja mellan. Företagen måste få sitt varumärke att särskiljas från konkurrenternas, så konsumenterna väljer det framom de andra. Det är bara ett av tio nya varumärken som klarar sig i dagens läge, så vad är det som gör att det här ena lyckas? Syftet med den här pro gradu-avhandligen är att undersöka hur man kan gå tillväga för att bygga upp ett framgångsrikt varumärke och att ta reda på varför företaget Fazer har lyckats med det. Fazer är ett intressant fall, eftersom de är det största företaget som verkar inom livsmedelsbranschen i Finland och de har varit det länge.