YKSILÖURHEILIJAN MENESTYNYT BRÄNDÄÄMINEN SOSIAALISESSA MEDIASSA Case : Tinze, Focus ja Hatsolo
Tyrkkö, Tytti (2019-12-01)
Tyrkkö, Tytti
01.12.2019
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019120145098
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019120145098
Tiivistelmä
Henkilöbrändi on yksi tämän päivän kiehtovimmista teemoista ja sen merkitys on vain
kasvanut somekanavien nousun myötä. Henkilöbrändäyksen tarkoituksena on löytää yksilön vahvuudet ja uniikit piirteet, joita voidaan markkinoida halutulle kohdeyleisölle.
Alun perin henkilöbrändäys kuului ainoastaan julkisuudenhenkilöille, mutta tänä päivänä
kuka vaan voi alkaa rakentamaan omaa henkilöbrändiään. Jokaisella meistä on brändi,
mutta se on itsestä kiinni, haluaako sitä hyödyntää. Henkilöbrändin rakentaminen vaatii
paljon työitä ja sitoutumista. Urheilijoiden henkilöbrändäys on kiehtovaa, sillä he kantavat valmiiksi symbolisia piirteitä, joista ihmiset pitävät. Lisäksi urheilijat voivat hyödyntää arvokasta brändiään myös urheilijauransa jälkeen.
Somekanavat ovat erinomaisia paikkoja henkilöbrändin rakentamiseen ja ylläpitämiseen.
Somen avulla voidaan tuottaa sitouttavaa sisältöä ja se tarjoaa myös oivan paikan olla
vuorovaikutuksessa seuraajien kanssa vaivattomasti. Somessa kuitenkin on kiinnitettävä
huomiota tiettyihin käytänteisiin, jotta sisällöntuotanto on mahdollisimman toimivaa.
Tinze, Hatsolo ja Focus ovat suomalaisia tanssijoita, jotka ovat onnistuneet rakentamaan
itselleen vahvat hekilöbrändit rakkaan harrastuksen ympärille. Tanssijat ovat rakentaneet
sekä ylläpitävät omaa brändiään sosiaalisen median välityksellä, missä he myös pitävät
yhteyttä seuraajiinsa sekä tanssijaystäviinsä.
kasvanut somekanavien nousun myötä. Henkilöbrändäyksen tarkoituksena on löytää yksilön vahvuudet ja uniikit piirteet, joita voidaan markkinoida halutulle kohdeyleisölle.
Alun perin henkilöbrändäys kuului ainoastaan julkisuudenhenkilöille, mutta tänä päivänä
kuka vaan voi alkaa rakentamaan omaa henkilöbrändiään. Jokaisella meistä on brändi,
mutta se on itsestä kiinni, haluaako sitä hyödyntää. Henkilöbrändin rakentaminen vaatii
paljon työitä ja sitoutumista. Urheilijoiden henkilöbrändäys on kiehtovaa, sillä he kantavat valmiiksi symbolisia piirteitä, joista ihmiset pitävät. Lisäksi urheilijat voivat hyödyntää arvokasta brändiään myös urheilijauransa jälkeen.
Somekanavat ovat erinomaisia paikkoja henkilöbrändin rakentamiseen ja ylläpitämiseen.
Somen avulla voidaan tuottaa sitouttavaa sisältöä ja se tarjoaa myös oivan paikan olla
vuorovaikutuksessa seuraajien kanssa vaivattomasti. Somessa kuitenkin on kiinnitettävä
huomiota tiettyihin käytänteisiin, jotta sisällöntuotanto on mahdollisimman toimivaa.
Tinze, Hatsolo ja Focus ovat suomalaisia tanssijoita, jotka ovat onnistuneet rakentamaan
itselleen vahvat hekilöbrändit rakkaan harrastuksen ympärille. Tanssijat ovat rakentaneet
sekä ylläpitävät omaa brändiään sosiaalisen median välityksellä, missä he myös pitävät
yhteyttä seuraajiinsa sekä tanssijaystäviinsä.