Miten valmistautua ITB-matkamessuille
Saari, Susanna (2018)
Saari, Susanna
Editoija
Telle Tuominen
Turun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019112744496
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019112744496
Tiivistelmä
Messuille osallistuminen on kallis investointi ja osa yrityksen markkinointia. Se liittyy markkinointisuunnitelmassa
markkinointiviestintään eli osallistuminen voi olla osa mainontaa, myyntiä, menekinedistämistä ja suhdetoimintaa. Messusuunnitelma kannattaa työstää muutamiksi vuosiksi eteenpäin. Osallistumiselle voi olla erilaisia tavoitteita, esimerkiksi myynti ja myynnin edistäminen, uusien asiakkaiden ja uusien markkinoiden löytäminen tai uuden tuotteen lanseeraus.
markkinointiviestintään eli osallistuminen voi olla osa mainontaa, myyntiä, menekinedistämistä ja suhdetoimintaa. Messusuunnitelma kannattaa työstää muutamiksi vuosiksi eteenpäin. Osallistumiselle voi olla erilaisia tavoitteita, esimerkiksi myynti ja myynnin edistäminen, uusien asiakkaiden ja uusien markkinoiden löytäminen tai uuden tuotteen lanseeraus.