Innovaatiopedagogiikka opinnäytetyön arvioinnissa
Tanskanen, Ilona (2018)
Tanskanen, Ilona
Editoija
Martti Komulainen & Taru Konst
Turun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019102334377
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019102334377
Tiivistelmä
Turun ammattikorkeakoulussa opinnäytetyön kehittämisessä on edetty vaiheeseen, jossa on otettu käyttöön opinnäytetyön (AMK) yhteinen arviointityökalu, johon sisältyvät osaamiskuvaukset perustuvat innovaatiopedagogiikkaan. Arviointityökalulla on pyritty sujuvoittamaan arviointilausunnon laatimista
ja ohjaamaan arviointia niin, että siinä otettaisiin huomioon juuri innovaatiopedagogiikka, joka toimii myös opetuksen suunnittelun perustana. Tässä artikkelissa tarkastelen sitä, millainen innovaatiopedagogiikkaan perustuva
ammattikorkeakoulun opinnäytetyön arviointiväline on, miten sellaiseen on päädytty ja miten arviointityökalua on tarkoitus kehittää. Ensin luon lyhyen katsauksen ammattikorkeakoulun opinnäytetyön kehittämiseen sekä arvioinnin kehittämiseen osana sitä.
ja ohjaamaan arviointia niin, että siinä otettaisiin huomioon juuri innovaatiopedagogiikka, joka toimii myös opetuksen suunnittelun perustana. Tässä artikkelissa tarkastelen sitä, millainen innovaatiopedagogiikkaan perustuva
ammattikorkeakoulun opinnäytetyön arviointiväline on, miten sellaiseen on päädytty ja miten arviointityökalua on tarkoitus kehittää. Ensin luon lyhyen katsauksen ammattikorkeakoulun opinnäytetyön kehittämiseen sekä arvioinnin kehittämiseen osana sitä.