Utilization of search engine marketing in international content marketing of higher education institution
Pellikka, Reetta (2018)
Pro gradu -tutkielma
Pellikka, Reetta
2018
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2018042418417
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2018042418417
Tiivistelmä
This thesis examines the effect of search engine optimisation and search engine advertising techniques in connection with content marketing on search engine visibility, awareness and engagement of the website traffic. The thesis aims to find guidelines for search engine optimisation and advertising tactics to be implemented to gain better ranking in search engines as well as increase the traffic and the traffic quality to the website from search engines. The theory focuses on search engines, academic literature of search engine optimisation and advertising and online behaviours which influence the online users’ engagement as well as click-through patterns to the websites. Search engine optimisation and advertising was performed based on suggestions in theoretical literature and their effect on visibility, awareness and engagement was measured. The results suggest that keyword implementation is an effective tactic to increase ranking, whereas search engine advertising works well in gaining traffic to the website. Based on the results, visitors through search engine optimisation are more engaged to the website and content. Tämä Pro gradu-tutkielma keskittyy mittaamaan hakukoneoptimoinnin ja -markkinoinnin yhteisvaikutusta sisältömarkkinoinnin kanssa, verkkosivuston näkyvyyteen ja sen tietoisuuden lisääntymiseen kohderyhmässä ja kohderyhmän sitoutuneisuuden kasvattamista. Tutkimuksen tavoitteena on löytää ohjeistusta, miten hakukoneoptimointia ja -markkinointia voidaan toteuttaa siten, että saavutetaan parempi sijoitus hakukonetuloksissa, lisätään verkkovierailuja ja verkkovierailijoiden laatua. Teoreettinen osa tästä tutkimuksesta keskittyy sen määrittelemiseen, miten hakukoneoptimointi ja -markkinointi vaikuttaa näkyvyyteen hakukonetuloksissa ja mikä on hakukoneiden rooli nykypäivän verkkomarkkinoinnissa. Teoria keskittyy hakukoneisiin, aiempaan akateemiseen kirjallisuuteen hakukoneoptimoinnista ja -markkinoinnista kuin myös verkkokäyttäytymiseen, mikä vaikuttaa verkkovierailijan sitoutumiseen. Tutkimuksen tulokset osoittavat, että avainsana implementointi on tehokas tapa parantaa sijaintia hakutuloksissa, kun taas hakukonemarkkinointi toimii hyvin liikenteen kasvattajana. Vierailijat jotka saapuivat verkkosivuille orgaanisien hakutuloksien kautta, olivat sitoutuneempia sisältöön ja verkkosivuun kuin maksetuista hakutuloksista saapuvat.