Opportunities and challenges of content marketing as a way of digital marketing communications
Hakkarainen, Taru (2016)
Kandidaatintutkielma
Hakkarainen, Taru
2016
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2016060713343
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2016060713343
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen tavoitteena on tunnistaa sisältömarkkinoinnin mahdollisuuksia ja
haasteita digitaalisessa markkinointiviestinnässä. Lisäksi tavoitteena on antaa yksiselitteinen
määritelmä sisältömarkkinoinnille sekä selvittää, miten se eroaa muista
markkinointiviestinnän keinoista. Sisältömarkkinointi on strateginen markkinointiviestinnän keino, johon kuuluu asiakkaan kannalta mielenkiintoisen ja hyödyllisen sisällön tuottaminen ja jakaminen. Sisältömarkkinointi tarjoaa keinon muodostaa brändimielikuvia luonnollisin keinoin ilman mainoksen leimaa, jota osa kuluttajista välttelee tietoisesti jopa mainosten esto-ohjelmien avulla. Perinteiset markkinointiviestinnän keinot pyrkivät usein lyhyen aikavälin
myyntituloksiin, kun taas sisältömarkkinointi pyrkii maksimoimaan asiakkaan koko
elinkaaren arvon. Onnistunut sisältömarkkinointi vaatii yrityksiltä kärsivällisyyttä sekä asiakkaiden kokonaisvaltaista tuntemista. The purpose of this study is to recognize the opportunities and challenges of content marketing in marketing communications. This study also aims at giving a definition for content marketing and finding out how it differs from other forms of marketing communications. Content marketing is a strategic form of marketing communications that includes producing and sharing content that the customer finds interesting and valuable. Traditional forms of marketing communications often focus on short term sales goals whereas content marketing focuses on maximizing the whole life cycle of the customer. Success in content marketing requires patience and comprehensive knowledge of the customer base.
haasteita digitaalisessa markkinointiviestinnässä. Lisäksi tavoitteena on antaa yksiselitteinen
määritelmä sisältömarkkinoinnille sekä selvittää, miten se eroaa muista
markkinointiviestinnän keinoista. Sisältömarkkinointi on strateginen markkinointiviestinnän keino, johon kuuluu asiakkaan kannalta mielenkiintoisen ja hyödyllisen sisällön tuottaminen ja jakaminen. Sisältömarkkinointi tarjoaa keinon muodostaa brändimielikuvia luonnollisin keinoin ilman mainoksen leimaa, jota osa kuluttajista välttelee tietoisesti jopa mainosten esto-ohjelmien avulla. Perinteiset markkinointiviestinnän keinot pyrkivät usein lyhyen aikavälin
myyntituloksiin, kun taas sisältömarkkinointi pyrkii maksimoimaan asiakkaan koko
elinkaaren arvon. Onnistunut sisältömarkkinointi vaatii yrityksiltä kärsivällisyyttä sekä asiakkaiden kokonaisvaltaista tuntemista.
Kokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.
-
Digital marketing techniques in lead generation - Case: A small-sized Finnish business-to-business company
Korpela, Eetu (2018)This thesis is set out to find how can implementation of digital marketing techniques support the lead generation process of a small-sized business-to-business company. Previously, digital marketing, business-to-business ... -
Framework for Marketing Automation: Case Vaisala
Mustakallio, Ilmari (2016)Työ käsittelee Markkinoinnin Automaatiota, viitekehyksen rakentamista Markkinoinnin Automaation käyttöönottoon ja sen hyödyntämiselle markkinoinnin ja myynnin putken hallinnassa. Työ on suoritettu tapaustutkimuksena, jonka ... -
Content marketing performance measurement system in the context of customer acquisition
Nyyssönen, Suvi (2015)This thesis examines how content marketing is used in B2B customer acquisition and how content marketing performance measurement system is built and utilized in this context. Literature related to performance measurement, ...