Effects of internationalization on packaging decisions of manufacturing companies
Akoetey, Francis (2015)
Pro gradu -tutkielma
Akoetey, Francis
2015
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2015082711030
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2015082711030
Tiivistelmä
The world has witnessed a great deal of globalization and a rise in international activities in recent years compared to decades ago. This has contributed to an upsurge in competition among manufacturing firms resulting in the use of different marketing strategies to survive. Packaging is one of the tools that has been used by marketers to make products different and appealing to both local and international customers.
The purpose of this research work was to investigate more on packaging as a marketing tool and how internationalization affects the decisions management makes in relation to it. To this effect, a qualitative research was conducted using five manufacturing companies as case studies and data collected through semi-structured interviews and also personal observation. Secondary sources were also used in order to get deeper insight into the case companies under study.
The study revealed that there are many advantages that internationalization provides firms. The general revelations made by the firms that were researched did not point to a negative impact of internationalization on their packaging decisions. Internationalization has provided positive improvements on their packaging and made them more competitive. This proves that for packaging decisions to improve better, one key enabler will be exposure to the international environment since it provides a wider array of options for package improvements for firms. Olemme todistaneet globaalisaation ja kansainvälisen toiminnan kasvavan maailmalla viime vuosina, verrattuna vuosikymmenien takaiseen. Tämäon osaltaan kasvattanut kilpailua teollisuusyritysten välillä, minkätuloksena yritysten on täytynyt keksiäerilaisia markkinoinnin strategioita selviytyäkseen. Pakkaus on yksi keinoista, jota markkinoijat ovat käyttäneet tehdäkseen tuotteista erilaisia ja houkuttelevia sekäpaikallisille ettäkansainvälisille asiakkaille.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia pakkausta markkinoinnin työkaluna ja kuinka kansainvälistyminen vaikuttaa johdon tekemiin päätöksiin sen suhteen. Tästäsyystäkvalitatiivinen tutkimus tehtiin käyttämälläviittätuotantoteollista yritystätapaustutkimuksina. Tutkimusmateriaali kerättiin puolistrukturoiduilla haastatteluilla sekätarkkailemalla. Lisäksi käytettiin sekundaarilähteitätarkempien tietojen saamiseksi tapaustutkimus-yrityksistä.
Tässätutkimuksessa kävi ilmi, ettäkansainvälistyminen tarjoaa monia etuja yrityksille. Yleiset tapaustutkimus-yritysten tekemät paljastukset eivät viittaa kielteisiin vaikutuksiin kansainvälistymisestä; liittyen pakkaus päätöksiin. Kansainvälistyminen on tuonut positiivisia kehityksiäyritysten pakkauksiin ja tehnyt heistäkilpailukykyisiä. Tämäosoittaa, ettäpakkaus päätösten parantamiseksi yksi keskeinen mahdollistaja on kansainväliselle ympäristölle altistuminen, koska se tarjoaa laajemman valikoiman pakkausparannuksia yrityksille.
The purpose of this research work was to investigate more on packaging as a marketing tool and how internationalization affects the decisions management makes in relation to it. To this effect, a qualitative research was conducted using five manufacturing companies as case studies and data collected through semi-structured interviews and also personal observation. Secondary sources were also used in order to get deeper insight into the case companies under study.
The study revealed that there are many advantages that internationalization provides firms. The general revelations made by the firms that were researched did not point to a negative impact of internationalization on their packaging decisions. Internationalization has provided positive improvements on their packaging and made them more competitive. This proves that for packaging decisions to improve better, one key enabler will be exposure to the international environment since it provides a wider array of options for package improvements for firms.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia pakkausta markkinoinnin työkaluna ja kuinka kansainvälistyminen vaikuttaa johdon tekemiin päätöksiin sen suhteen. Tästäsyystäkvalitatiivinen tutkimus tehtiin käyttämälläviittätuotantoteollista yritystätapaustutkimuksina. Tutkimusmateriaali kerättiin puolistrukturoiduilla haastatteluilla sekätarkkailemalla. Lisäksi käytettiin sekundaarilähteitätarkempien tietojen saamiseksi tapaustutkimus-yrityksistä.
Tässätutkimuksessa kävi ilmi, ettäkansainvälistyminen tarjoaa monia etuja yrityksille. Yleiset tapaustutkimus-yritysten tekemät paljastukset eivät viittaa kielteisiin vaikutuksiin kansainvälistymisestä; liittyen pakkaus päätöksiin. Kansainvälistyminen on tuonut positiivisia kehityksiäyritysten pakkauksiin ja tehnyt heistäkilpailukykyisiä. Tämäosoittaa, ettäpakkaus päätösten parantamiseksi yksi keskeinen mahdollistaja on kansainväliselle ympäristölle altistuminen, koska se tarjoaa laajemman valikoiman pakkausparannuksia yrityksille.