Creating a Branding Process Model for Living Area Brands - Developing and managing a new living area brand
Friman, Kiti (2015)
Pro gradu -tutkielma
Friman, Kiti
2015
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201505289430
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201505289430
Tiivistelmä
The objective of this thesis is to understand how to create and develop a successful place brand and how to manage it systematically. The thesis thoroughly explains the phenomenon of place brands and place branding and presents different sub-categories of place branding.
The theoretical part of the thesis provides a wide overview on the prevailing literature of place branding, place brand development and place brand management, which form the basis of the thesis’ theoretical framework. The theoretical evidence is gathered from a case living area. The living area is developed by one construction company, which has a significant role in the construction industry in Finland. The empirical evidence is gathered through semi-structured in-depth interviews by interviewing the new living area’s carefully selected stakeholder groups. Afterwards the empirical data is analyzed and reflected to the theoretical findings. After examining the case living area, the thesis will present a new living area branding process model based on prevailing theories and empirical findings. Tämän tutkielman tavoite on saavuttaa kokonaiskäsitys siitä, kuinka luoda ja kehittää menestyksekäs aluebrändi rakennettavalle asuinalueelle ja kuinka johtaa kehittyvää brändiä onnistuneesti. Tutkielmassa keskitytään paikkabrändien ja paikkabrändäämisen olemukseen. Paikkabrändäystä on esitelty kattavasti, ja syitä ja tarvetta sen olemassaololle on tutkittu.
Paikan brändäys, paikkabrändin luominen ja sen johtaminen muodostavat tutkimuksen teoreettisen viitekehyksen. Empiirinen aineisto perustuu case -asuinalueeseen, jota kehittää kansainvälisestikin tunnettu rakennusyritys. Empirinen aineisto on kerätty tarkasti valikoiduilta sidosryhmiltä, jotka liittyvät tutkielmassa käytettyyn case -asuinalueeseen. Empirian tutkimusote on kvalitatiivinen ja tutkimusaineisto on kerätty puolistrukturoiduin haastatteluin. Asuinalueen tarkastelun jälkeen tutkimuksessa on esitetty asuinaluebrändäysprosessimalli, joka perustuu tutkielman teoreettiseen ja empiiriseen osaan.
The theoretical part of the thesis provides a wide overview on the prevailing literature of place branding, place brand development and place brand management, which form the basis of the thesis’ theoretical framework. The theoretical evidence is gathered from a case living area. The living area is developed by one construction company, which has a significant role in the construction industry in Finland. The empirical evidence is gathered through semi-structured in-depth interviews by interviewing the new living area’s carefully selected stakeholder groups. Afterwards the empirical data is analyzed and reflected to the theoretical findings. After examining the case living area, the thesis will present a new living area branding process model based on prevailing theories and empirical findings.
Paikan brändäys, paikkabrändin luominen ja sen johtaminen muodostavat tutkimuksen teoreettisen viitekehyksen. Empiirinen aineisto perustuu case -asuinalueeseen, jota kehittää kansainvälisestikin tunnettu rakennusyritys. Empirinen aineisto on kerätty tarkasti valikoiduilta sidosryhmiltä, jotka liittyvät tutkielmassa käytettyyn case -asuinalueeseen. Empirian tutkimusote on kvalitatiivinen ja tutkimusaineisto on kerätty puolistrukturoiduin haastatteluin. Asuinalueen tarkastelun jälkeen tutkimuksessa on esitetty asuinaluebrändäysprosessimalli, joka perustuu tutkielman teoreettiseen ja empiiriseen osaan.
Kokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.
-
Brandin vahvistaminen matkailualalla
Rantalainen, Seppo Olavi (2003)Tutkimuksen tavoitteena on selvittää brandin vahvistamista palvelualalla. Palvelubrandit eivät periaatteellisesti eroa varsinaisten tuotebrandien luomisesta ja vahvistamisesta. Käytännössä kuitenkin palvelubrandien ... -
Sisäinen brändijohtaminen ja yrityksen sisäinen brändi-imago organisaation eri hierarkiatasoilla
Vatanen, Petri (2014)Tässä kandidaatintutkielmassa tutkitaan, miten yrityksen sisäinen brändikuva muuttuu organisaation eri tasoilla. Lisäksi tutkielmassa perehdytään keinoihin, joilla yrityksen sisäistä brändiä voidaan johtaa, eli sisäisen ... -
Sisäinen brändin rakentaminen ja sen toteutuminen organisaation eri tasoilla
Seppänen, Niko (2016)Tässä tutkimuksessa tutkitaan sisäisen brändin rakentamista ja sen erilaisia osa- alueita, jotka ovat keskeisiä sisäisen brändin rakentamisessa. Teoriaosuudessa lähdetään liikkeelle brändi-identiteetin ja brändi-imagon ...